کاهش آلودگی صوتی داخل خودرو با درزگیرهای نانویی ایرانی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کاهش آلودگی صوتی داخل خودرو با درزگیرهای نانویی ایرانی

  • کد خبر : 21674
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کاهش آلودگی صوتی داخل خودرو با درزگیرهای نانویی ایرانی

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید درزگیرهای پلیمری تقویت‌ شده با فناوری‌نانو شده که کاربرد آن در خودرو موجب می‌شود صدای وارد شدن به داخل خودرو به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد نورمحمدی، مدیر تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های فناور با بیان اینکه چهارمین کشور در دنیا هستیم که صاحب فناوری تولید بفل‌های پلیمری با قابلیت انبساط تا حداقل ۱۴۰۰ هستیم، گفت: درزگیرهای عایق صوت برای استفاده در صنعت خودرو توسط این شرکت تولید می‌شوند که کاربرد آن‌ها کاهش آلودگی صوتی در داخل خودرو است.
وی با بیان اینکه استفاده از نانوذرات باعث کاهش آلودگی صوتی می‌شود و میزان صدای ورودی به داخل خودرو را کاهش می‌دهد، خاطر نشان کرد: تقویت‌ کننده‌های بدنه خودرو و عایق‌های لاستیکی تقویت‌شده با فناوری‌نانو از جمله محصولات این شرکت است.
به نقل از ستاد نانو، این شرکت فناور، با هدف تولید عایق‌های صدا و ارتعاش، بفل‌های پلیمری (درزگیرها) و محصولات مرتبط، به‌عنوان یکی از مهمترین تولیدکننده عایق‌های مغناطیسی بر پایه قیر در ایران بوده و با برخورداری از دو خط پیشرفته تولید عایق، توانایی تولید انواع عایق‌های مغناطیسی، معمولی و پشت چسبدار را دارا است. همچنین علاوه بر تولید انواع سیلرها بر پایه بوتیل، اپوکسی و رابری، این شرکت، تولیدکننده نوارهای بوتیلی، فوم روکش‌شده با بوتیل، خمیرهای بوتیلی، تقویت‌کننده‌های پایه اپوکسی و خمیرهای درزگیر بدنه رابری در ایران است.
درزگیر بدنه فوم‌شونده رابری با رئولوژی اصلاح شده، عایق بوتیلی صداگیر بدنه با استحکام کششی و چسبندگی بهبود یافته و نیز درزگیر بدنه رابری با رئولوژی اصلاح شده و چسب تقویت‌کننده بدنه با جریان پذیری بهبودیافته، از جمله تولیدات این شرکت با گواهی نانومقیاس ستاد نانو است.
چسب تقویت‌کننده بدنه بر پایه رزین اپوکسی، فاقد حلال و PVC است که با الیاف شیشه لمینیت می‌شود. این محصول از چقرمگی و استحکام بالایی برخوردار است و چسبندگی بالایی به سطوح فلزی حتی سطوح روغنی و چرب دارد و به همین علت مقاومت خوردگی زیرآیند را افزایش می‌دهد و از لرزش و ارتعاش جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=21674

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰