برگزاری مزایده ۷۰۰۰۰ جای پارک حاشیه‌ای در پایتخت‌ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

برگزاری مزایده ۷۰۰۰۰ جای پارک حاشیه‌ای در پایتخت‌

  • کد خبر : 21782
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
برگزاری مزایده ۷۰۰۰۰ جای پارک حاشیه‌ای در پایتخت‌

سخنگوی شهرداری تهران گفت: مزایده پارک حاشیه‌ای در ۳ منطقه شهرداری انجام شده و در ۱۴ منطقه در حال برگزاری است؛ ۷۰هزار جای پارک تا دی ۱۴۰۱ به تهران اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت اجرای “پارک حاشیه‌ای” در پایتخت اظهار کرد: مزایده مدیریت پارک حاشیه‌ای در چند منطقه در حال برگزاری و در ۳ منطقه نیز برگزار شده است.

۲۱هزار پارکینگ حاشیه‌ای در ۳ منطقه تهران

وی با بیان اینکه مدل جدید پارک حاشیه‌ای فنی و هوشمند است، افزود: حدود ۲۱ هزار فضای پارک در سه منطقه ۳، ۱۱ و ۱۲ که مزایده‌های آن برگزار شده است، ایجاد خواهد شد.

محمدخانی مناطق ۲،۳،۴،۵،۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۷،۲۱،۲۲ را نیز در دستور کار اجرای پارک حاشیه‌ای برشمرد و تصریح کرد: مزایده پارک حاشیه‌ای در ۱۴ منطقه مذکور نیز به‌زودی برگزار خواهد شد و امیدواریم تا پایان آبان‌ ماه، پارک حاشیه‌ای ۳ منطقه‌ای که مزایده‌های آن انجام شده است، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به هدف‌گذاری افزودن ۷۰ هزار جای پارک حاشیه‌ای تا دی ۱۴۰۱ به تهران گفت: پارک حاشیه‌ای تا پایان ۱۴۰۱ در سایر مناطق شهرداری تهران نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

این مقام مسئول شهرداری تهران به مزایای تعیین تکلیف پارک حاشیه‌ای در تهران اشاره کرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح اجاره جای پارک توسط افراد متفرقه و غیررسمی متوقف خواهد شد و شاهد اجاره دادن غیرقانونی فضای پارک حاشیه‌ای با مبالغ غیرمصوب و گزاف توسط افراد سودجو نخواهیم بود!

پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای در سامانه تهران من

محمدخانی درباره قیمت پارک حاشیه‌ای گفت: هیچ ارتباط مالی میان متصدی پارک حاشیه‌ای در معابر و شهروندان وجود ندارد و افراد باید هزینه پارک حاشیه‌ای خود را در سامانه “تهران من” پرداخت کنند؛ همه تراکنش‌ها از طریق سامانه “تهران من” صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر تمام بهره‌برداران موظف به بارگذاری اطلاعات پلاک خودروهای نیازمند به پارک حاشیه‌ای در “سامانه تهران من” خواهند بود.

سخنگوی شهرداری تهران درباره تجربه استفاده از پارکبانان در پایتخت و نگاه مدیریت شهری به این رویه سابق اظهار کرد: تراکنش مالی میان سیستم برداشت پلاک خودرو و شهروندان نخواهیم داشت. همه تراکنش‌ها از طریق سامانه تهران من صورت می‌گیرد و هیچ ارتباط مستقیم مالی میان شهروندان و نیروی انسانی متصدی پارک خودرو و سیستم هوشمندی که مسئولیت برداشت پلاک خودرو را دارند، صورت نمی‌گیرد.

فراهم‌شدن امکان رزرو آن‌لاین در پارک حاشیه‌ای

او در رابطه با توسعه طرح جدید پارک حاشیه‌ای و هوشمند متذکر شد: در آینده نزدیک، رزرو جای پارک از طریق سامانه هم به این فرآیند اضافه خواهد شد.
محمدخانی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای امکان پارک معلولان و افراد کم‌توان در قالب طرح پارک حاشیه‌ای، تأکید کرد: پس از خط‌کشی، تابلوهای مخصوص پارک متناسب این گروه از شهروندان نیز نصب می‌شود و به‌ازای هر ۶۰ جای پارک، محلی برای معلولان به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=21782

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰