منعی برای ارایه مجوز واردات به خودروسازان داخلی نیست - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
سخنگوی وزارت صنعت:

منعی برای ارایه مجوز واردات به خودروسازان داخلی نیست

  • کد خبر : 21848
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
منعی برای ارایه مجوز واردات به خودروسازان داخلی نیست

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در آئین‌نامه‌ واردات خودرو، منعی برای اعطای مجوز واردات به خودروسازان داخلی وجود ندارد‌.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، امید قالیباف، در رابطه با چگونگی انتخاب واردکنندگان خودرو و در خصوص اینکه چرا تولید کنندگان خودرو به عنوان واردکننده ‌مجوز واردات دریافت کرده‌اند؟ اظهار داشت: شرایط واردات خودرو را آئین نامه واردات خودرو که قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است تعیین می کند و در آئین‌نامه نیز منعی برای دادن مجوز واردات به خودروسازان داخلی وجود ندارد.

وی افزود: ۳۸۰ تقاضا برای واردات خودرو به وزارت صمت ارسال شد که طی بررسی های انجام شده تاکنون نام ۱۲ شرکت به عنوان واردکننده مجاز خودرو اعلام شده است و پس از تکمیل بررسی تقاضاها، اسامی سایر شرکت های مجاز برای واردات خودرو نیز اعلام می شود.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: چنانچه مجوز برای واردات به شرکتی داده می‌شود قطعا براساس استدلال قوی بوده است و اگر هم به شرکتی مجوز واردات داده نمی‌شود آن نیز دارای استدلال قوی بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: الزام داشتن نمایندگی پس از فروش برای واردکنندگان خودرو برای رفاه حال مصرف‌کنندگان خودرو در آئین‌نامه آمده است و بنابراین اسامی همه ۱۲ شرکتی که تاکنون به عنوان واردکننده خودرو مجوز گرفته‌اند براساس آئین نامه شرایط را داشته‌اند.

وی افزود: بنابراین هیچ انحصاری در واردات خودرو وجود ندارد و حاکمیت در آئین‌نامه تاکید کرده است که باید منافع مصرف‌کننده تامین شود و لذا براساس ضوابط تعیین شده در آیین نامه به متقاضیان مجوز واردات داده شده است.

پس از بررسی‌ پرونده شرکت‌های متقاضی واردات خودرو توسط وزارت صمت در ابتدا اسامی هفت شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو و خودروسازی فردا به عنوان شرکت‌های مجاز برای واردات خودرو اعلام شد و پس از آن نیز اسامی پنج شرکت دیگر به نام‌های گروه بهمن، ایران خودرو، معین موتور، ایرتویا و دیار خودرو به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=21848

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰