سقوط ناگهانی در سفارش ماشین‌آلات ژاپن - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

سقوط ناگهانی در سفارش ماشین‌آلات ژاپن

  • کد خبر : 21953
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
سقوط ناگهانی در سفارش ماشین‌آلات ژاپن

سفارش‌های ماشین‌آلات ژاپن در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت که نشانه‌ای از کندی اقتصاد جهانی و هزینه‌های بالاتر واردات است که بر برنامه‌های هزینه سرمایه شرکت‌ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تولیدکنندگانی که توسط دفتر کابینه مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند که سفارشات اصلی پس از افت ۱.۶ درصدی در سه ماهه قبل، ۳.۶ درصد در اکتبر تا دسامبر افزایش یابد. دولت ژاپن، دیدگاه خود را در مورد سفارش ماشین‌آلات برای اولین‌بار از فوریه کاهش داد و گفت که بهبود در حال توقف است. پیش از این، دولت گفته بود نشانه‌هایی وجود دارد که اقتصاد در حال رشد است.

تاکومی سونودا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی بانک مرکزی شینکین گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های تولیدکنندگان برای ماه‌های اکتبر تا دسامبر و سود شرکت‌های بزرگ آنها، انتظار می‌رود هزینه‌های سرمایه‌ای آنها به عنوان یک روند افزایش یابد. او همچنین گفت که انتظار می‌رود شرکت‌ها به تدریج برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند که بسیاری از آنها به دلیل اختلالات زنجیره‌تامین به تعویق افتادند.

وی افزود: چشم‌انداز اقتصاد به دلیل خطراتی مانند کندی اقتصاد جهانی و هزینه‌های بالاتر انرژی نامشخص است که می‌تواند احساسات شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های کوچک را برای سرمایه‌گذاری کاهش دهد. سفارشات تولیدکنندگان در سپتامبر نسبت به ماه قبل ۸.۵ درصد کاهش یافت که به دلیل فلزات غیرآهنی کاهش یافت، در حالی که سفارش‌های غیرتولیدکننده‌ها ۴.۴ درصد رشد داشته است.

اطلاعات سفارشات ماشین‌آلات یک روز پس از آن منتشر شد که ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است و دولت ماه گذشته برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های مواد خام، بسته محرکی با ۲۹ تریلیون ین (۲۰۸.۶۶ میلیارد دلار) هزینه مازاد تهیه کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=21953

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰