رشد ۳ درصدی تولید تایرهای سواری در کشور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

رشد ۳ درصدی تولید تایرهای سواری در کشور

  • کد خبر : 22021
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
رشد ۳ درصدی تولید تایرهای سواری در کشور

آمار ارائه شده توسط تولیدکنندگان بزرگ تایر، از تولید قریب به ۱۱۸ هزار تن از انواع تایرها معادل بیش از ۱۸.۵میلیون حلقه در پنج ماهه امسال حکایت دارد که رشد یک درصدی به لحاظ وزنی و رشد دو درصدی به لحاظ تعداد این کالا را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا) به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش عملکرد تایرسازان بزرگ کشور طی هفت ماهه امسال، در مجموع ۱۶۵هزار و ۶۲۷ تن تایر(کل تایر تولیدی کشور) معادل ۲۶ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۷۵ حلقه تولید شده است. میزان تولید تایر در هفت ماهه سال گذشته برابر ۱۶۵ هزار و ۵۲۱ تن (معادل ۲۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۱۵ حلقه) ثبت شده است؛ بر این اساس مجمموع تولید تایر کشور در مدت مذکور سال جاری به لحاظ تغییر چندانی نداشته و از منظر تعداد حلقه‌ها سه درصد افت داشته است.

اما این در حالیست که تولید کل تایر خودروها به میزان سه درصد به لحاظ تعدادی افزایش داشته اما همچنان به لحاظ وزنی تغییری نکرده است.

از این میزان تایر تولیدی کشور طی هفت ماهه امسال، ۱۴۹ هزار و ۷۱۲ تن تایر انواع خودرو معادل ۱۴ میلیون و۱۷۷ هزار و ۳۷۰ تن در مجموع هفت ماهه امسال تولید شده که نسبت به ۱۴۹ هزار و ۴۶۴ تن (۱۳ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۳۸ حلقه) تولیدی در مجموع هفت ماهه ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی تغییر چندانی نداشته، اما به لحاظ تعداد سه درصد بیشتر شده است.

تنها تولید تایر خودروهای سواری بیشتر شد

طبق آمار، بیشترین و تنها رشد تولید که سبب توازن رشد کلی تولید شده است، مربوط به رشد تولید تایر خودروهای سواری است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، ۹۳ هزار و ۶۵۰ تن تایر خودرو سواری معادل ۱۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۸۹ حلقه تولید شده که به لحاظ وزنی ۹ درصد و به لحاظ تعداد پنج درصد بیش از آمار تولیدی مدت مشابه سال گذشته است. در هفت ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۸۶ هزار و ۴۷ تن معادل ۱۱ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۹۷۹ حلقه تایر خودرو سواری در کشور به تولید رسیده بود.

در مقابل تولید تایر وانتی در این مقایسه آماری، ۱۱ درصد از منظر تعدادی و ۱۰ درصد به لحاظ وزنی، کمتر شده است. تولید این تایرها از ۱۵ هزار و ۷۷۶ تن (یک میلیون و ۹ هزار و ۸۵ حلقه) در مجموع هفت ماهه نخست سال گذشته به ۱۴ هزار و ۱۳۸ تن (۸۹۶ هزار و ۶۳۹ حلقه) در مجموع هفت ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ رسیده است.

در مدت مذکور سال جاری از نظر وزنی ۱۱ درصد و تعدادی ۱۳ درصد تولید تایرهای باری و اتوبوسی نسبت به مجموع تولید این تایرها در مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

در هفت ماهه ۱۴۰۱ حدود ۲۸ هزار و ۸۶۷ تن تایر باری و اتوبوسی معادل ۴۳۵ هزار و ۷۸۴ حلقه تولید شده است. این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته آمار تولید این تایرها ۳۲ هزار و ۳۰۴ تن برابر ۵۰۰ هزار و ۴۹۳ حلقه ثبت شده است.

تولید تایرهای کشاورزی نیز در مجموع هفت ماهه با افت ۱۴ درصدی به‌لحاظ وزنی به ۱۰ هزار و ۷۰۶ تن (تولید ۱۲ هزار و ۴۶۲ تن تایر کشاورزی در هفت ماهه ۱۴۰۰) رسیده که به لحظا تعدادی برابر ۲۸۶ هزار و ۹۰۸ حلقه است که نسبت به ۳۰۲ هزار و ۳۸۵ حلقه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته پنج در افت را تجربه کرده است.

بیشترین افت تولید تایرها در این مقایسه میزان تولید تایرها را تایرهای راه‌سازی و صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه ۲۳۵۰ تن، معادل ۱۹ هزار و ۷۵۰ حلقه تایر راه‌سازی و صنعتی در کشور تولید شده که به‌نسبت ۲۸۷۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۴۹۶ حلقه تولیدی در مجموع هفت ماهه ۱۴۰۰ به‌ترتیب به لحاظ وزنی ۱۸ درصد و از منظر تعدادی ۲۸ درصد افت تولید را در کارنامه عملکرد هفت ماهه تایرسازان ثبت کرده‌اند.

تولید تایرهای غیر خودرویی هم افزایش نداشت

طبق آمار، تولید تایر دوچرخه و موتور در مدت مذکور سال جاری نسبت به آمار تولید در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، تغییر چندانی نداشته است.

در حالیکه در مجموع هفت ماهه سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۷۶ تن (چهار میلیون و ۷۴۸ هزار و ۴۰۰ حلقه) تایر دوچرخه و موتور در کشور تولید شد، این عدد در مجموع هفت ماهه امسال به ۱۰ هزار و ۲۵۱ تن معادل چهار میلیون و ۴۵۷ هزار و ۲۸۰ حلقه رسیده است.

در نهایت در هفت ماهه سال جاری ۵۶۶۳ تن انواع تیوب تولید شده‌ که معادل هفت میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۲۵ حلقه ثبت شده است. این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۵۸۸۱ تن معادل هشت میلیون و ۳۴۵ هزار و ۹۷۷ حلقه تیوب در کشور به تولید رسیده بود؛ براین اساس تولید تویوب در کشور با افت چهار درصدی وزنی و ۱۰ درصدی تعدادی نسبت به هفت ماهه سال گذشته روبرو شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=22021

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰