هند مبدأ صادرات خودروهای برقی ارزان می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیر اجرایی فیات استلانتیس:

هند مبدأ صادرات خودروهای برقی ارزان می‌شود

  • کد خبر : 22430
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
هند مبدأ صادرات خودروهای برقی ارزان می‌شود

مدیر اجرایی فیات، استلانتیس به خبرنگاران گفت که در حال حاضر نمی‌تواند خودروهای برقی مقرون به صرفه در اروپا بسازد و به دنبال تولید ارزان‌تر در بازارهایی مانند هند است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، کارلوس تاوارس، مدیر عامل گروهی شامل پژو و کرایسلر می‌گوید، اگر هند با پایگاه تامین‌کننده ارزان‌قیمت خود بتواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به اهداف کیفیت و هزینه شرکت دست یابد، می‌تواند راه را برای صادرات خودروهای الکتریکی به بازارهای دیگر باز کند.

تاوارس به خبرنگاران گفت: هنوز اروپا قادر به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه نیست. بنابراین فرصت بزرگ برای هند این است که بتواند خودروهای کوچک برقی را با قیمتی مقرون به صرفه بفروشد و سودآوری داشته باشد.

استلانتیس سرمایه‌گذاری هنگفتی روی خودروهای برقی می‌کند و قصد دارد ده‌ها مدل الکتریکی را در دهه آینده تولید کند اما تاوارس ماه گذشته هشدار داد که خودروهای برقی با باتری مقرون به صرفه طی شش سال دیگر آینده خواهند بود. او در اولین سفر خود به هند از زمان تصدی سمت مدیرعاملی استلانتیس گفت که این شرکت هنوز در حال کار بر روی طرحی در رابطه با صادرات خودروهای برقی از این کشور و هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است.

شرط بندی احتمالی تاوارس روی هند پس از آن صورت می‌گیرد که خودروسازان آمریکایی فورد و جنرال موتورز پس از شکست در کسب درآمد و شکستن سلطه سوزوکی موتور ژاپن و هیوندای موتور کره‌جنوبی، از چهارمین بازار خودروی بزرگ جهان خارج شدند و همچنین در حالی است که سازندگان خودروهای برقی چینی در حال هجوم به اروپا هستند.

تاوارس گفت: تنش فزاینده‌ای بین چین و دنیای غرب وجود دارد و این پیامدهایی از نظر تجاری خواهد داشت و قدرتی که بهترین موقعیت را برای استفاده از این فرصت دارد، آشکارا هند است.

هند، جایی که استلانتیس برندهای جیپ و سیتروئن خود را به فروش می‌رساند، اما تاوارس گفت که این شرکت به دنبال حجم نیست و در عوض می خواهد سودآوری را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد اولین خودروی برقی خود را در این کشور؛ یک مدل الکتریکی از ماشین کامپکت سیتروئن C۳ را در اوایل سال آینده عرضه کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=22430

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰