۷۰ درصد تولید خودرو مرتبط با قطعه سازی است / ایران خودرو ۹۰۰ هزار محصول در سال ۱۴۰۲ تولید می کند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

۷۰ درصد تولید خودرو مرتبط با قطعه سازی است / ایران خودرو ۹۰۰ هزار محصول در سال ۱۴۰۲ تولید می کند

  • کد خبر : 23241
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
۷۰ درصد تولید خودرو مرتبط با قطعه سازی است / ایران خودرو ۹۰۰ هزار محصول در سال ۱۴۰۲ تولید می کند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که ۷۰ درصد تولید خودرو مرتبط با قطعه سازی است، گفت: با توجه به برنامه تولید ایران خودرو در سال آینده و رسیدن به تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات مورد نیاز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مهدی خطیبی، با بیان این مطلب با قدردانی از مجموعه قطعه‌سازان در همراهی با ایران خودرو در شرایط سخت کنونی، اظهار داشت: ایران خودرو با تمام مشکلات و موانع با همراهی و حضور موثر خانواده صنعت قطعه سازی کشور به نقطه مطلوب رسیده است.

وی که در نشست مشترک فعالان حوزه قطعه‌ سازی خودرو استان مرکزی سخن می گفت، با تاکید بر این‌که لازم است در شرایطی که تولید در مسیر رشد قرار دارد، با قدرت حرکت کنیم، تصریح کرد: ما موفق شدیم در شرایط سخت تحریمی و در اوج فشار به صنعت خودروسازی از موانع عبور کنیم و رشد تولید خوبی را تجربه کنیم و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که ۷۰ درصد تولید مرتبط با قطعه سازی است افزود: زنجیره تامین در این شرایط سخت کنار ما و حامی تولید بود و ایران‌خودرو قدردان این همکاری است و ما به عنوان خودروساز تکمیل کننده و تولیدکننده نهایی محصول بودیم.

خطیبی ادامه داد: شکست رکورد سال گذشته در پایان آذرماه، افزایش عرضه و افزایش شماره گذاری و تحویل خودرو از نکات مثبت صنعت تاثیر گذار خودروسازی در سال جاری است.

وی افزود: ما در همین شرایط سخت، موفق به کسب رتبه ۱۰ تولید خودروسازی در دنیا شدیم و آمارهای رشد تولید نشان از سبقت گرفتن از کشورهای ایتالیا و فرانسه دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که با مسوولانه کار کردن قطعه سازان، موفق به افزایش ۵۰ درصدی کیفیت محصولات شده‌ایم، گفت: با تمام مشکلات و موانع، هم‌زمان موفق به افزایش تیراژ تولید و کیفیت محصولات شده‌ایم.

وی به تغییر در نحوه صادرات و سودآوری آن اشاره کرد و گفت: ایران خودرو به عنوان یک شرکت اقتصادی توجه به منافع سهام‌داران را مد نظر قرار داده است و در سال جاری در حوزه صادرات شاهد سودآوری بیش‌تر خواهیم بود.

خطیبی با اشاره بر ضرورت اطلاع‌رسانی دستاوردهای صنعت خودرو طبق تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین تصریح کرد: باید توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعت با حداکثر توان به کار گرفته شود و این موضوع به اطلاع مردم رسانده شود. 

وی با بیان این که صنعت خودرو به عنوان ویترین صنعت کشور مورد قضاوت مردم و مشتریان است، اظهار کرد: همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال می کنیم، اما برخی انتقادات در جهت تخریب و زیر سوال بردن تلاش صنعتگران است، اما ما توانسته ایم با کار بی وقفه برای توسعه خودروسازی به سطح قابل قبولی دست یابیم.

خطیبی یکی از دلایل اقتصادی بودن تولید خودرو در سال جاری را تولید عبور مستقیم دانست و گفت: این اقدام از ابتدای خرداد تا پایان آبان‌ماه بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: تولید عبور مستقیم باعث شناسایی گلوگاه‌های سرمایه گذاری و تولید شد تا اقدامات متناسب برای رفع آن را انجام دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب ۸۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای افزایش ظرفیت تولید گفت: با توجه به برنامه تولید ایران خودرو در سال آینده و رسیدن به تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات مورد نیاز هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که فاصله‌ای بین ایران خودرو و زنجیره تامین نیست، خاطرنشان کرد: تفکر حاکم در ایران‌ خودرو این است که کیفیت با خواست و تلاش قطعه سازان میسر می شود و میان این دو ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. 

نشست مشترک فعالان حوزه قطعه‌سازی خودرو استان مرکزی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=23241

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰