۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شد

  • کد خبر : 23824
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شد

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، بالغ بر ۸۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که سواری‌ها بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری کامل تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، پس از بالغ بر شش ماه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد صنعتی‌ها و از جمله خودروسازان را منتشر کرده است.
طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، بیش از ۸۷۰ هزار و ۵۲۵ دستگاه خودرو در کشور تولید شده است. از این میزان، بیشترین تولید سهم خودروهای سواری است. در مدت مذکور سال جاری ۷۶۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده که در مقایسه با تعداد خودروهای سواری در ٩ ماهه سال گذشته (۶۷۰ هزار دستگاه) افزایش ١٣ درصدی را نشان می‌دهد.
گفتنی است که آمار تولیدی سال گذشته، شامل خودروهای ناقص نیز بوده است اما در سال جاری ۷۶۰ هزار دستگاه تولیدی، همگی خودروهای کامل هستند.
پس از آن بیشترین تیراژ خودرو، در دسته وانت‌هاست که خودروسازان داخلی با افزایش تولید ۵۴ درصدی طی ٩ ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، از ۵۷ هزار و ۷۲۰ دستگاه به ۸۸ هزار و ۷۹۵ دستگاه رسیده است.
از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۷ هزار و ۱۵۰ دستگاه خودرو تولید شده که چهار درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته است. در مجموع ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ تولید ۱۶ هزار و ۴۴۹ دستگاه تراکتور ثبت شده است.  
 بالاترین رشد تولید خودروسازان در حوزه ون‌هاست که  ۳۶۰ درصد بیشتر شده و از ۵۵٠ دستگاه تولید شده طی ۹ ماهه سال گذشته، به ٢۵٠٠ دستگاه ون در مدت مشابه امسال رسیده است.
اما در مجموع ۴۲۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که نسبت به ۱۶۶۵ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۷ درصد بیشتر شده است.
 بر اساس آمار وزارت صمت، در ۹ ماهه امسال ۱۹۶ هزار تن لاستیک خودرو در کشور تولید شده که نسبت به ۱۹۴ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، یک درصد بیشتر است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=23824

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰