عرضه خودرو در بورس کالا امکان پذیر است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عرضه خودرو در بورس کالا امکان پذیر است

  • کد خبر : 24274
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
عرضه خودرو در بورس کالا امکان پذیر است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با صراحت اعلام می‌کنم عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس ضوابط قانونی کشور، امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، پور ابراهیمی گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور مشخص شد و امروز شاهد ظرفیت مهم اقتصادی هستیم. مهم ترین نکته این است که اگر ظرفیت بازار سرمایه را مورد پذیرش قرار دادیم باید اجرای عملیاتی آن را هم در نظر بگیریم، ن
می شود اساس بازار سرمایه را بپذیریم اما الزامات آن را در نظر نگیریم اگر می‌خواهیم خروجی بازار سرمایه را شاهد باشیم باید الزامات آن رعایت شود.
او گفت: این گواهی سبب جذب نقدینگی می شود، شفافیت اطلاعات را تعریف می کند اما اگر کارکرد این حوزه با الزامات آن باهم نبینم طبیعت نتیجه نخواهد داشت.
پورابراهیمی گفت: حجم معاملات بورس کالا از هزار همت فراتر رفته است. ظرفیت بورس کالا نسبت به سال گذشته از منظر میزان و تناژ ۵۶ درصد رشد داشته است. ارزش معاملات بورس کالا از ۶۵۹ همت به هزار همت رسیده؛ این اتفاق مبارکی است که بابت باید به مدیران بازار سرمایه تبریک بگوییم.
رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دو الزام مهم این که بازار سرمایه باید از تصمیمات دستوری جدا شود، اولین تصمیم دستور مخرب در خصوص نرخ ارز است و چندین بار شاهد آن بودیم اولین درخواست ما این است این مسیر با این الزام مرتبط شود دومی الزام در خصوص قیمت گذاری دستوری است برخی اوقات تصمیمات در این حوزه اتخاذ می شود که به نفع مردم نیست و دو جهت از بین می رود، قیمت گذاری دستوری آفت اساسی است.
او افزود: با صراحت اعلام می‌کنم عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس ضوابط قانونی کشور، امکان پذیر است. دولت باید کمک و همراهی لازم را داشته باشد تا این مسئله به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تمام بشود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=24274

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰