اضافه شدن ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی پایتخت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

اضافه شدن ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی پایتخت

  • کد خبر : 24320
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اضافه شدن ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران گفت: متروی تهران در ایام پایانی سال تا ساعت ۲۴ به سرویس دهی می‌پردازد و سرفاصله قطار‌ها از ساعت ۲۲ تا ۲۴ هر نیم ساعت یکبار در تمامی خطور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران پیرامون جمع‌آوری پل حافظ گفت: قطعا پل حافظ جمع خواهد شد. از نظر فنی عمرانی، برای نحوه تخریب پل و جایگزینی آن با شرایط جدید برنامه ریزی کامل و زیرساخت‌ها آماده است.
محمدخانی با بیان اینکه بحث دیگر مسئله حمل و نقل است، گفت: باید با تدبیر دقیق شیوه جایگزینی برای پل در نظر گرفته بشود، به نحوی که بهترین حالت ترافیکی شکل بگیرد. قرار است در سه ماهه ابتدای سال آینده این مطالعات به نتیجه برسد و در اولین فرصت ممکن کار به انجام برسد.
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی احداث زیر گذر است، خاطرنشان کرد: همچنین هوشمند کردن چراغ‌های ترافیکی از جمله مدل‌های پیشنهادی برای این نقطه از شهر است. موضوع اصلی این است که تاریخ مصرف پل گذشته و این شکل از پل دیگر جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه مسئله تخریب پل حافظ در معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در دست بررسی است، افزود: طرح به محض رسیدن به یک جمع بندی دقیق به نتیجه می‌رسد، اما جمع شدنش قطعی است.
محمدخانی گفت: در جلسات کارشناسی مدل‌های بسیار سریعی برای این اتفاق وجود دارد. تجربه کار‌های عمرانی در زمان کوتاه را داشتیم. در مدیریت شهری جدید عرشه فلزی پل روگذر در اتوبان آوینی ۲۴ ساعته نصب شد.
سخنگوی شهرداری تهران با دکر این مطلب که با تدبیر مدیریت شهری و شورای شهر تهران نیمی از بودجه سال آینده شهرداری پایتخت به حمل‌ونقل عمومی اختصاص دارد، گفت: خرید و نوسازی مترو، اتوبوس، تاکسی و ون در اولویت مدیریت شهری قرار دارد. خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس یک رکورد تاریخی و تحول جدی در صنعت حمل‌ونقل شهری است.

وی با اشاره به تکمیل خط ۶ مترو تهران در هفته آینده گفت: در روز‌های ابتدایی هفته آینده ۹ کیلومتر در خط شش مترو را افتتاح می‌کنیم. خط شش دو تکه جدا از هم بود که با این افتتاح یکپارچه می‌شود. ایستگاه‌های هفت تیر، پارک لاله، میدان ولیعصر و کارگر در آخرین هفته اسفند بهره‌برداری خواهد شد. همچنین ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ متروی تهران نیز در هفته پیش رو افتتاح می‌شود که مجموعا در اسفندماه ۱۱ کیلومتر به مترو تهران اضافه می‌کنیم.
محمدخانی درباره افزایش قیمت بلیط مترو گفت: به طور متوسط افزایش قیمت بلیط مترو ۲۵ درصد خواهد بود و شامل ۱۰ درصد تخفیف در تایم‌های خاص است و تا ۲۰ درصد در خرید‌های غیر حضوری است. قیمت بلیط اتوبوس هم در روز‌های آتی اعلام خواهد شد.
به گفته محمدخانی؛ متروی تهران در ایام پایانی سال تا ساعت ۲۴ به سرویس دهی می‌پردازد و سرفاصله قطار‌ها از ساعت ۲۲ تا ۲۴ هر نیم ساعت یکبار در تمامی خطور خواهد بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=24320

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰