کاهش دو ساعته زمان طی مسیر اصفهان- تهران با قطار برقی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
وزیر راه خبر داد:

کاهش دو ساعته زمان طی مسیر اصفهان- تهران با قطار برقی

  • کد خبر : 2926
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کاهش دو ساعته زمان طی مسیر اصفهان- تهران با قطار برقی

اصفهانی‌ها با قطار برقی سریع‌السیر می‌توانند اصفهان تا تهران را در ۱۰۰ دقیقه بپیمایند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از کنارگذر شرق اصفهان در خصوص قطار برقی سریع‌السیر اصفهان گفت: با افتتاح قطار سریع السیر، مردم اصفهان، مسیر ۱۰ ساعته سفر ریلی تا تهران را با نوع غیربرقی در چهار ساعت و با نوع سریع‌السیر در ۱۰۰ دقیقه خواهند پیمود.
محمد اسلامی بیان کرد: این طرح بعد از وقفه ایجاد شده به دلیل کرونا به زودی از سر گرفته می‌شود، ریل گذاری با فن آوری سریع السیر در همین دولت آغاز شود.
وی گفت: این در حالی است که این طرح در محدوده قم تا تهران ۱۶ درصد پیشرفت داشته است.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت‌های افسارگسیخته بازار مسکن هم گفت: برای مسکن ۲ بحث وجود دارد؛ نخست، بحث روانی و تاثیراتی که از هیجانات کاذب به وجود آمده است و دوم اینکه دولت‌ها هیچ گاه در بحث قیمت گذاری و تنظیم قراردادهای مسکن دخالتی نداشته اند، اما در زمان شیوع کرونا، دولت مجبور به مداخله شد.
محمد اسلامی در توضیح موارد مداخله دولت در بحث مسکن گفت: بسته‌های سیاستی و حمایتی طراحی شده که امید است در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای مانند مصوبه تمدید دو ماهه اجاره نامه‌ها به تصویب برسد که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
وی گفت: برای مالیات خانه‌های خالی سامانه‌ای طراحی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است، سازمان امور مالیاتی موظف است برگه‌های مالیات را در اختیار دارندگان خانه‌های خالی قرار دهد.
وزیر راه و شهرسازی به بحث مسکن مهر هم گریزی زد و گفت: از دو میلیون و ۳۰ هزار مسکن مهری که به مردم تحویل داده شده، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدام شده است، ۱۲۰ هزار واحد هم آماده شده است و بعد از آماده شدن انشعابات، به مردم تحویل داده می‌شود و همچنین، کمتر از ۷۰ هزار واحد هم در دست تکمیل است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=2926

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰