فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد

  • کد خبر : 3404
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد

فرودگاه اورلی در حومه جنوبی پاریس پس از برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از روز جمعه بیست و ششم ژوئن بار دیگر فعالیت‌های خود را از سرگرفت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از یورونیوز، نخستین هواپیمایی که پس از بازگشایی مجدد از باند این فرودگاه به هوا برخاست متعلق به شرکت هواپیمایی ارزان قیمت هلندی ترانساویا بود که مسافران خود را از پایتخت فرانسه به مقصد شهر پورتو در پرتغال حمل کرد.
هواپیمای شرکت ترانساویا بر اساس رسمی معمول در صنایع هوایی به دلیل انجام نخسین پرواز در این فرودگاه پس از بازگشایی از یک تونل شستشو موسوم به «تاق آب» رد شد. این رسم معمولا هنگام افتتاح یک خط جدید هوایی، اضافه شدن هواپیمایی به یک خط هوایی و یا پیش از آخرین پرواز هواپیمایی از یک فرودگاه انجام می‌شود.
فرودگاه اورلی در پی مختل شدن ترافیک هوایی و محدودیت‌های سفر وضع شده پس از همه‌گیری بیماری کووید در اروپا از شامگاه ۳۱ مارس فعالیت خود را به صورت کامل متوقف کرده بود.
فعالیت فرودگاه اورلی در حالی از سر گرفته می‌شود که فرانسه همچون دیگر کشورهای اروپایی محدودیت‌های سفر به داخل مرزهای اتحادیه اروپا را برداشته و از ابتدای ماه آینده میلادی نیز قرار است مرزهای خروجی اروپا به روی برخی کشورها بازگشایی شود.
فهرست اولیه کشورهایی که مرزهای اروپا به روی آن‌ها باز می‌شود مشخص شد
اروپا مرزهای خود را به روی ۵۴ کشور از جمله آمریکا و روسیه باز نمی‌کند
پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز پیش‌تر از فرودگاه اورلی انجام می‌شد اما مدتی است که به فرودگاه شارل دو گل منتقل شده است.
با فعالیت مجدد فرودگاه اورلی قرار است روز جمعه ۷۰ پرواز از این فرودگاه به پرواز درآیند تا زمینه جابجایی حدود ۸ هزار مسافر را فراهم کنند؛ در حالی که اورلی در وضعیت عادی به طور متوسط میزبان ۶۰۰ پرواز خروجی است.
فرانسه در ادامه لغو محدودیت‌‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ روز پنجشنبه همچنین برج ایفل، مشهورترین نماد پایتخت این کشور را به روی بازدیدکنندگان بازگشایی کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=3404

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰