جزئیات برقراری پروازهای خارجی در دوره کرونا - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

جزئیات برقراری پروازهای خارجی در دوره کرونا

  • کد خبر : 4217
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۵۷
جزئیات برقراری پروازهای خارجی در دوره کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سرگیری پروازهای خارجی منوط به میزان رفع محدودیت‌های کشور‌ها است، گفت: زمانی برای عادی شدن پروازها اعلام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، رضا جعفرزاده، درباره زمان برقراری پروازهای خارجی که به دلیل کرونا متوقف شده است، اظهار داشت: مجوز پروازهای خارجی به تدریج برای شرکت‌های هواپیمایی صادر می‌شود که صدور این مجوزها بنا بر تناسب رفع محدودیت‌های کشورهای هدف و تقاضای سفر است.
وی با تأکید بر اینکه در برقراری پروازهای خارجی قطعا باید شرایط بهداشتی کشورها نیز لحاظ شود، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این باره موضوعات و شرایط بهداشت را لحاظ می‌کند و از از آن منظر که سازمان هواپیمایی کشوری عضو ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) است باید طبق قواعد سازمان جهانی هواپیمایی این موضوعات انجام شود.
*  از سرگیری پروازهای خارجی منوط به میزان رفع محدودیت‌های کشور‌ها است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: از آن جهت که سازمان بهداشت جهانی و سازمان هواپیمایی کشوری براساس قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی عمل می‌کنند، بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری براساس قراردادهای دوجانبه‌ای که بین کشورها دارد، طبق پروتکل‌ها پروازها را به تدریج برقرار می‌کند ‌اما از سرگیری پروازها منوط به میزان رفع محدودیت‌های کشور‌ها است ضمن آنکه باید شرایط بهداشتی لحاظ شود، به عنوان مثال اگر رفت و آمد بین دو کشور به صورت عادی انجام شود و پروتکل‌های بهداشتی خدشه‌دار شود، برقراری پروازها برای دو طرف منطقی نیست.
* برقراری پروازهای خارجی نباید منجر به شیوع بیشتر کرونا شود
جعفرزاده افزود: پیش از این پروازهای روتین به صورت عادی انجام می‌شده است، اما اگر بخواهیم پروازهای رفت و برگشتی داشته باشیم، ضرورت دارد وضعیت دقیق بهداشتی از نظر سازمان هواپیمایی کشوری درنظر گرفته شود، یعنی ما وقتی بخواهیم مجوز پروازی را صادر کنیم،‌ باید این ظرفیت را لحاظ کنیم که براساس پروتکل‌ها و شرایط آن کشور به لحاظ میزان کنترل شیوع بیماری، مجوزها صادر شود؛ یعنی ابتدا سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشورها بررسی شود و ما هم در این حوزه در کنار رعایت قوانین ایکائو، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. 
وی افزود: درواقع در حوزه راه‌اندازی پروازهای خارجی بین ۲ کشور، میزان سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کشور مقابل مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و بررسی می‌شود که کشور مقابل در چه سطحی از کنترل ویروس کرونا قرار دارد تا در صورت برقراری پروازهای دوجانبه، به شیوع بیشتر کرونا نینجامد و همه این موارد لحاظ می‌شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بالاخره یکسری از کشورها در رابطه با این موضوع (جلوگیری از شیوع کرونا) ادعاهایی دارند و کشورهایی که در این مرحله شرایط خود را لحاظ می‌کنند، در جهت کنترل شیوع بیماری رفته‌اند نه اینکه بیماری در آنجا به پایان رسیده است. 
* زمانی برای عادی شدن پروازهای خارجی فعلاً اعلام نمی‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره زمان عادی شدن وضعیت پروازهای خارجی اظهار داشت: زمانی برای عادی شدن پروازهای خارجی فعلاً اعلام نمی‌شود.
وی تأکید کرد: اگر از لحاظ ملاحظات بهداشتی خوب عمل نشود، ممکن است پروازها حالت عادی خود را پیدا نکند. 
* تشدید اقدامات پیشگیرانه در شیوع کرونا از سوی سازمان هواپیمایی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه طبق اخبار از سوی مردم کاهش یافته است، اما سازمان هواپیمایی کشوری تشدید اقدامات پیشگیرانه را در جهت حرکت در محور برقراری و افزایش پروازهای خارجی و داخلی در دستورکار دارد.
جعفرزاده ادامه داد: به همین دلیل سازمان هواپیمایی به همه بخش‌های صنعت توصیه می‌کند برای برون‌رفت از این وضعیت، حتما پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و همه بخش‌هایی از صنعت که انجام یک پرواز منوط به فعالیت آنها است، با حساسیت هر چه بیشتر رعایت شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: این بدان معناست که سازمان هواپیمایی تشدید اقدامات پیشگیرانه را توصیه‌ و الزام کرده است که همه بخش‌هایی که انجام یک پرواز منوط به فعالیت آنها است، ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4217

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰