افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به ۲۰ میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به ۲۰ میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافت

  • کد خبر : 4753
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به ۲۰ میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل خط دوم راه آهن سنگان ـ‌ تربت حیدریه ـ جندق ـ بافت در ظرفیت حمل ریلی به ۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا) به نقل از ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن با اشاره به ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم ریلی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان اظهار داشت: این خط موجب می‌شود ظرفیت ۷ میلیون تنی بار به ۲۰ میلیون تن افزایش یابد و ظرفیت جابجایی بار از سنگان به سمت نقاط مصرف که تا هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند افزایش یابد.
وی ادامه داد: خط جدید ریلی که از چابهار به زاهدان و سپس به بیرجند و تربت حیدریه متصل می‌شود حجم بار راه‌آهن که فرض ۱۰۰ میلیون تنی دارد محقق می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اتصال خط آهن خارک ـ هراز و متصل شدن به افغانستان از همین ذخایر بزرگ معدنی سنگان بار قابل ملاحظه وجود دارد و از نظر اقتصاد ظرفیت بزرگی است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=4753

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰