۳۶هزار حلقه تایر داخلی توقیف‌شده در انتظار تعیین تکلیف - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
پیش‌دستی دستگاه‌های نظارتی به تایرساز متخلف

۳۶هزار حلقه تایر داخلی توقیف‌شده در انتظار تعیین تکلیف

  • کد خبر : 6040
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۳۶هزار حلقه تایر داخلی توقیف‌شده در انتظار تعیین تکلیف

۳۶هزار حلقه تایررادیال سواری که توسط یکی از تایرسازان به  قصد فروش با قیمت‌های مصوب جدید،‌یک‌ماه قبل از انبار کارخانه خارج شده بود با حکم دستگاه‌های نظارتی با قیمت‌های مصوب گذشته بین مردم توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، ۳۶هزار حلقه تایررادیال سواری که توسط یکی از تایرسازان به  قصد فروش با قیمت‌های مصوب جدید،‌یک‌ماه قبل از انبار کارخانه خارج شده بود با حکم دستگاه‌های نظارتی با قیمت‌های مصوب گذشته بین مردم توزیع خواهد شد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» نیمه‌خرداد ‌یکی از تایرسازان درست درزمانی‌که سازمان حمایت و وزارت صمت درصدد بازدید از انبار تایرسازان برای تعیین موجودی تایرها برای فروش با قیمت‌های مصوب بودند،‌ بیش‌از ۵۰هزار حلقه از موجودی انبارهای خود را روانه تهران کرد تا بتواند با تصویب افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ها، ‌این تعداد تایر را با سود بیشتر به فروش برساند. 
این درحالی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شرط موافقت خود با بالا رفتن قیمت‌ها را فروش کلیه تایرهای تولیدشده با استفاده از ارز دولتی را فروش با قیمت‌های قبلی اعلام کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این تایرساز که در آن تاریخ نزدیک به ۱۶۰هزارحلقه تایر در انبارهای کارخانه دپو داشته است، ‌درست پیش‌از حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان ‌اقدام به بارگیری تعداد زیادی از این تایرها به مقصد تهران می‌کند. 
بخشی از این تایرها به خودروسازان تحویل می‌شود که علت اصلی آن نیز تعهد خودروسازان نسبت‌به تولیدکنندگان تایر است که درصورت بالا رفتن رسمی قیمت‌ها، ‌این میزان را حتی برای کالاهای ارسالی تا دوماه قبل اعمال می‌کنند. اما در این بین تعداد ۳۶هزار حلقه نیز راهی یکی از انبارهای جنوب تهران می‌شود که با تیزبینی نهادهای نظارتی محموله مذکور به‌سرعت توقیف و در اختیار سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان تهران قرار می‌گیرد. 
آخرین خبرها حکایت از توقیف یکی از انبارهای این شرکت در اصفهان دارد که موجودی خود را وارد سامانه جامع تجارت نکرده بود. به‌گفته یک منبع آگاه در یکی از نهادهای نظارتی هنوز ۳۶هزار حلقه تایر توقیفی تعیین‌تکلیف نشده‌اند و به محض نهایی شدن پرونده، ‌شرکت مذکور باید تمام تایرها را با قیمت‌های مصوب گذشته در دو یا سه نمایندگی فروش که توسط وزارت صمت و سازمان تعزیرات مشخص می‌شوند بانصب بنر و اطلاع‌رسانی به‌دست مصرف‌کنندگان نهایی برساند. روزنامه «دنیای‌خودرو» درشماره‌های آتی خود پرده از تخلفات دیگر این شرکت تایرساز برخواهد داشت که می‌تواند کمک شایسته‌ای که به نهادهای نظارتی در کشف تخلفات در بازار تایر منجر شود. بازاری که این روزها یک بازنده بزرگ دارد و آن مصرف‌کنندگانی هستند که باید تایر تولید داخل را به دوبرابر قیمت خریداری کنند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=6040

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰