کرونا مناقصه فرودگاه داراب را به عقب انداخت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرکل فرودگاه‌های فارس:

کرونا مناقصه فرودگاه داراب را به عقب انداخت

  • کد خبر : 7027
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۲۲
کرونا مناقصه فرودگاه داراب را به عقب انداخت

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: کار مطالعاتی فرودگاه داراب سال گذشته توسط مشاور انجام شد و قرار بود در پایان سال ۹۸ مناقصه آن برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا این کار انجام نشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، رضا بدیعی فرد، در حاشیه بازدید از فرودگاه داراب افزود: سال ۹۸ با دستور استاندار فارس، عملیات حصار کشی بخشی از این فرودگاه با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام شد و برای ادامه این کار هنوز بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در فرودگاه داراب با آن مواجه بودیم، سندهایی بود که باید تبدیل به سند تک برگ ثبتی می‌شد که متاسفانه به دلیل شکایت چند کشاورز که در اطراف این فرودگاه زراعت می‌کردند، پرونده متشکله در این زمینه در دادگاه معطل مانده که امیدواریم با صدور رای دادگاه تجدید نظر استان، هرچه زودتر مشکل اسناد این فرودگاه برطرف شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، افزایش ۵۰۰ متری طول باند پرواز فرودگاه داراب، استقرار پلیس فرودگاه، ترمیم سالن انتظار و تاسیسات ناوبری را از برنامه‌های آینده برای راه‌اندازی فرودگاه داراب عنوان کرد.
بدیعی‌فرد گفت: مجموعه فرودگاهی کشور، به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود و با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی دنیا در یک رکود بسر می‌برد، فرودگاه کشور و استان فارس نیز باید با برنامه‌ریزی برای تامین هزینه راه‌اندازی فرودگاه داراب چاره اندیشی کند.
نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: شهرستان داراب از سال ۱۳۵۳ خورشیدی دارای فرودگاه بوده اما پس از انقلاب این فرودگاه تعطیل شد و امروز راه اندازی این فرودگاه از مطالبات جدی مردم داراب است.
محمد جواد عسکری، به پیشینه شهرستان داراب، یادمان‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، محصولات کشاورزی و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: شهرستان داراب از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است ولی متاسفانه به این شهرستان در سال‌های گذشته اجحاف شده است.
شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=7027

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰