پرقدرت ترین خودروی هیبریدی جهان معرفی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پرقدرت ترین خودروی هیبریدی جهان معرفی شد

  • کد خبر : 7816
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
پرقدرت ترین خودروی هیبریدی جهان معرفی شد

کمپانی خودروسازی لامبورگینی از محصول هیبریدی جدید خود به نام سیان رونمایی کرده است که با پشت سر گذاشتن فراری مدل ۸۱۲، پرقدرت ترین خودروی سانروف دار جهان خواهد بود که با فناوری هیبریدی کار می کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، قرار است تنها ۱۹ نمونه از این خودرو تولید شود و طبق اعلام کمپانی لامبورگینی، تمامی این ۱۹ محصول پیش خرید شده اند. لامبورگینی هیبریدی سیان نخستین بار سال قبل در نمایشگاه خودرو شهر فرانکفورت آلمان رونمایی شد و قرار است در آن از پیشران ۱۲ سیلندری ۶.۵ لیتری که در مدل اونتادور به کار گرفته شده بود، استفاده شود.

مدل سیان می تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت برسد که حتی از رکورد مدل اونتادور نیز کمتر است. این خودرو ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و باتری آن نیز ۱۰ برابر نیرومد از باتری های لیتیومی معمولی قدرت خواهد داشت.

با توجه به گرمای تولیدشده فوق العاده بالا در موتور این محصول، کمپانی لامبورگینی از فناوری های جدیدی برای کنترل دمای محیط موتور استفاده کرده است. هم چنین طبق اعلام لامبورگینی، به دلیل به کارگیری طراحی ایرودینامیکی منحصر به فرد، کنار رفتن سقف خودرو تغییری در شتاب و مصرف سوخت خودرو ایجاد نخواهد کرد. هم چنین برخی از طراحی‌های داخلی به کمک فناوری پرینت سه بعدی و به انتخاب خود مشتری در خودرو انجام خواهد شد.
 
استفانو دومنیکالی- مدیرعامل لامبورگینی گفت: نوآوری‌های به کار رفته در مدل سیان باعث می‌شود تا لامبورگینی ضمن حفظ سنت پایبندی خود به خودروهای اسپرت، به نیاز مشتریانی که به دنبال خودروهای الکتریکی هستند نیز پاسخ بدهد.

با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از رویدادهای خودرویی مطرح جهان، کمپانی لامبورگینی اعلام کرده است که فعلا روی پاسخ به نیازهای شخصی مشتریان خود و تغییر طراحی طبق سلیقه مشتری تمرکز خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=7816

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰