ایجاد خودروسازی مستقل در آذربایجان شرقی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ایجاد خودروسازی مستقل در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 8233
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
ایجاد خودروسازی مستقل در آذربایجان شرقی

در صورت حمایت و پشتیابی دولت از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور، این صنعت می تواند با تکیه بر توانمندی خود ، مشکلات را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از پرشین خودرو، محمدرضا میرتاج‌الدینی – نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی انجمن همگن قطعه سازی کشور که با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه اختلاف قیمت کارخانه و بازار مشکلات زیادی را در بازار فروش خودرو ایجاد کرده است در حالی که با حمایت دولت و اصلاح قیمت ها می توان این مشکل را حل کرد.

وی با اشاره به مشکلات فروش خودرو در دنیا، حجم بالای تقاضا در بازار خودرو ایران را خوش شانسی خودروسازان داخلی دانست و گفت: در شرایطی که در برخی کشورها برای فروش و تبلیغات ناگزیر به عرضه رایگان خودرو هستند خودروسازان داخلی به موجب درج اطلاعیه فروش با حجم وسیعی از تقاضا برای خرید خودرو روبرو می شوند.

عضو فراکسیون حمایت از قطعه سازان خودرو در مجلس دهم در ادامه با توجه به فعالیت ۴۰۰ واحد قطعه سازی در استان آذریایجان شرقی، این استان را قطب صنعت خودرو و قطعه سازی کشور دانست و بر لزوم ایجاد خودروسازی مستقل در این استان تاکید کرد.
 

میر تاج الدینی با اشاره به آمار تولید روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو در این استان، از پیگیری برای ایجاد خط تولید خودرویی مستقل در تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم با تولید این خودرو که به صورت سی کی دی در بخش خصوصی برنامه ریزی و طراحی شده است به تدریج با داخلی سازی قطعات، از صنعت قطعه سازی و اشتغالی نزدیک به ۲ هزار نفر در این صنعت حمایت شود.

وی در ادامه مهمترین راهکار برای رفع مشکلات ارزی صنعت خودرو و قطعه سازی را توجه به حوزه صادرات خودرو و قطعات و استقلال در تولید دانست و خاطر نشان کرد: با صادرات خودروها با قیمتی کمتر از داخل و حذف مالیات و ارزش افزوده در محصولات صادراتی، این اقدام ضمن حمایت از کارگر ایرانی موجب توسعه اشتغالزایی در این صنعت و افزایش ارزآوری به کشور خواهد شد .

این نماینده مجلس در پایان با توجه به بازار ۶۰۰ میلیونی صنعت خودرو در منطقه خاطر نشان کرد: با تولید و صادرات خودروهای با کیفیت و رقابتی، صادرات قطعات یدکی نیز رونق خواهد گرفت و این جریان توسعه قطعه سازی و ارزآوری به کشور را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=8233

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰