صدور گواهی سلامت برای خودرو‌های دوگانه سوز - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی خبر داد:

صدور گواهی سلامت برای خودرو‌های دوگانه سوز

  • کد خبر : 9292
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
صدور گواهی سلامت برای خودرو‌های دوگانه سوز

برای خودرو‌هایی که در مراکز مجاز دوگانه سوزی می‌شوند گواهی سلامت تبدیل صادر و اطلاعات خودرو به وزارت کشور و سامانه “سیمفا ” ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، باقری سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی درباره فعالیت غیر مجاز برخی از مراکز تبدیل CNG، گفت: مراکز مجاز CNG از وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و اتحادیه سوخت‌های جایگزین مجوز دارند و دارای کد استاندار هستند.
وی افزود: برای خودرو‌هایی که در مراکز مجاز دوگانه سوزی می‌شوند گواهی سلامت تبدیل صادر و اطلاعات خودرو به وزارت کشور و سامانه “سیمفا ” ارسال می‌شود و در صورتی که خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کند، مخزن سوخت نیز بررسی می‌شود.
باقری بیان کرد: در آینده که جایگاه‌های سوخت هوشمندسازی شوند برای خودرو‌هایی که در مراکز غیر مجاز دوگانه سوز شده اند مشکل ایجاد می‌شود و ممکن است برای این خودرو‌ها سوخت گیری نشود در نتیجه برای اینکه رانندگان هزینه اضافی را متقبل نشوند از ابتدا به مراکز مجاز برای دوگانه سوز کردن مراجعه کنند.
وی درباره میزان جایگاه‌های سوخت CNG گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۹۳ جایگاه CNG در کشور فعال است که بعد از تجهیز توسط وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار شده است.
سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی بیان کرد: قبل از دو نرخی شدن قیمت بنزین استقبال از مصرف گاز در کشور کم بود و روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب مصرف داشتیم و بعد از گران شدن قیمت بنزین مصرف به ۲۴ و نیم میلیون متر مکعب رسید و مجدد با شیوع کرونا و کاهش تردد‌ها مصرف کاهش پیدا کرد و در خردادماه حدود ۲۲ میلیون و ۱۲ هزار متر مکعب در روز مصرف گاز در کشور داریم.
باقری درباره دوگانه اتمام کار سوز کردن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی افزود: کار دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی بستگی به استقبال رانندگان و تامین مخزن سوخت دارد و ما با پیمانکاران قرارداد ۱۴ ماهه بسته ایم. برای دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی قرارداد‌هایی با ۶ پیمانکار بسته ایم و مقرر شد خودرو‌ها به صورت کارگاهی و کارخانه‌ای دوگانه شوز شوند.
وی گفت: در تبدیل کارخانه‌ای مقرر شد شرکت‌ها خودروساز اگر تولید خودروی دوگانه سوز داشته باشند هزینه تبدیل را وزارت نفت تقبل می‌کند و در بخش کارگاهی، خودرو‌های درحال تردد دوگانه سوز می‌شوند که برای این کار لازم است رانندگان خودرو‌های عمومی از طرق سایت gcr.niopdc.ir ثبت نام کنند.
سرپرست مدیریت طرح CNG شرکت ملی گفت: از طریق این سایت با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل برای رانندگان تاییده مالکیت صادر می‌شود و با ارتباطی که با پلیس راهنمایی و رانندگی برقرار شده است به رانندگان در نزدیک‌ترین کارگاه نوبت داده می‌شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9292

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰