هرگونه افزایش قیمت روغن‌موتور ممنوع است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
کارگروه ستاد تنظیم بازار ابلاغ کرد

هرگونه افزایش قیمت روغن‌موتور ممنوع است

  • کد خبر : 9305
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
هرگونه افزایش قیمت روغن‌موتور ممنوع است

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار درخصوص میزان افزایش قیمت روغن‌موتور، ‌کارگروه تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمت این محصول را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار درخصوص میزان افزایش قیمت روغن‌موتور، ‌کارگروه تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمت این محصول را ممنوع اعلام کرد. 
به‌گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» در مصوبات جلسه شانزدهم تیرماه کارگروه تنظیم بازار هرگونه افزایش قیمت روغن‌موتور ممنوع اعلام شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صمت استان‌ها مکلف به‌بازرسی از انبارها،‌ مراکز نگهداری و عرضه روغن‌های موتوری شده‌اند تا درصورت مشاهده تخلف با عوامل آن برخورد قانونی صورت گیرد. 
براساس این تصمیم، ‌سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی بلافاصله پس‌از ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار کار نظارت بر بازار را آغاز خواهند کرد. با این اوصاف، افزایش قیمت رسمی  انواع روانکارهای خودرویی درسال جدید منتفی است و به‌نظر می‌رسد برخی تولیدکنندگان داخلی که سال گذشته بنابر مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت، از تمام حق خود برای بالا بردن قیمت محصولات بنزینی استفاده نکرده بودند، ‌افزایش هزینه‌های تولید درسال جاری را با اعمال کامل و بی‌کم و کاست مجوز افزایش قیمت سال گذشته جبران خواهند کرد.
   الزام تولیدکنندگان به‌ثبت اطلاعات تولید،‌ توزیع و قیمت در سامانه 
براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار،‌ تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان روغن‌موتورهای تولیدشده در داخل یا مناطق آزاد باید اطلاعات مربوط به‌تولید، ‌توزیع و قیمت فروش خود را درسامانه جامع تجارت ثبت کنند و درصورت عدم‌ثبت موارد فوق، ‌پس از تاریخ مجاز ابلاغ‌شده، ‌اقدامات تولیدکنندگان روغن‌موتور در راستای عرضه خارج از شبکه تلقی می‌شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
   تمام روغن‌سازان زیر چتر قیمت‌گذاری 
از این پس تمام تولیدکنندگان روغن‌موتور اعم از دولتی و خصوصی مکلف به‌عرضه محصولات خود با قیمت‌های مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شدند. این یعنی تولیدکنندگان مستقر درمناطق آزاد نیز باید محصولات خود را با قیمت مصوب به‌بازار عرضه کنند. 
به‌گزارش «دنیای‌خودرو» نباید از این نکته غافل شد که قیمت‌گذاری سازمان حمایت برای روغن‌های موتوری با توجه به‌مواداولیه به‌کاررفته در آن، فرمولاسیون و ایرانی و خارجی بودن برند صورت می‌گیرد و این موضوع بدین‌معنا نیست که تمام تولیدکنندگان و برندهای روغن‌موتور در بازار باید محصولات خود را براساس قیمت محصـــــولات چهار شرکت پالایشگاهی عرضه کنند. این روند سال‌هاست که ادامه دارد و قیمت انواع روغن‌موتور بسته به‌شرکت تولیدکننده و نوع محصول با یکدیگر متفاوت است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9305

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰