۵۱ قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیرعامل شرکت ایران خودرو:

۵۱ قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید

  • کد خبر : 9393
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
۵۱ قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به پیشرفت صنعت خودرو کشور گفت: ۵۱ قطعه و مجموعه خودرو که در گذشته وارداتی بود اکنون به تولید داخلی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فرشاد مقیمی در نشست بررسی مسائل ایران خودرو کرمانشاه که صبح امروز  در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال گذشته آهنگ تولید رو به رشد بوده است اظهار داشت: در پنج ماه پایانی سال گذشته رکورد تولید ماهانه، روزانه و هفتگی شکسته شد و این روند در سال ۹۹ نیز ادامه دارد.
مقیمی گفت: تولید مکانیکی در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱ هزار بود که اکنون با ۳۳ درصد افزایش به ۱۵۰ هزار خودرو رسیده است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو از کاهش ۷۱ درصد تعهدات معوق خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ هزار مورد خودرو معوق باید تحویل متقاضی می‌شد که اکنون به ۵۰ هزار خودرو رسیده و تا چند ماه دیگر به صفر می‌رسد.
مقیمی با بیان اینکه تعهدات معوق خودروی ۴۰۵ بنزینی به صفر رسیده و در آینده نزدیک تولید آن قطع می‌شود، گفت: رشد تولید در استان کرمانشاه بالاتر از سطح کشور است و دلیل آن توجه بیشتر به مجموعه ایران خودرو کرمانشاه است زیرا این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه صنعت قطعه‌سازی در استان باید متناسب با خودروسازی باشد افزود: در استان کرمانشاه تنها پنج قطعه‌سازی با خودروسازی کار می‌کنند و ۱۰ واحد دیگر نیز وجود دارند که ظرفیت تولید دارند و برای توسعه باید به آن‌ها کمک شود.
وی با بیان اینکه ایران‌خودرو می‌تواند تولید این واحد‌های قطعه‌سازی را تا پنح سال تضمین کند بیان کرد: با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این واحدها تا ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
مقیمی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ قطعه و مجموعه که وارداتی بود اکنون به تولید داخلی رسیده که بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته گفت: تفاهم‌نامه‌ای با قطعه‌سازان استان برای خرید تضمینی منعقد می‌شود و این تفاهم‌نامه می‌تواند ضمانت‌نامه‌ای برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها باشد.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی ۱۰ تا ۱۲ قطعه‌سازی استان از سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استان استفاده شود عنوان کرد: مرزها از دیگر ظرفیت‌های استان کرمانشاه است که می‌توان از این فرصت برای تسخیر بازار عراق در زمینه خودرو استفاده کرد.
مقیمی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی که ایران خودرو در آن قرار دارد باید جزو شهرک‌های کمتر توسعه‌یافته باشد و اکنون که به عنوان توسعه یافته معرفی شده امکان اصلاح و افزایش معافیت مالیاتی وجود دارد.
وی عنوان کرد: اکنون روزانه ۱۲۰ دستگاه در ایران خودرو کرمانشاه تولید می‌شود که بنابر برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود در پایان تیر ماه به ۱۳۰ دستگاه، مرداد ماه به ۱۶۵ دستگاه برسد و این آهنگ تا ۱۷۵ دستگاه در روز افزایش یابد.
مقیمی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت اسمی این شرکت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال است می‌توان طرحی بلندمدت برای دستیابی به ظرفیت تا شهریور ۱۴۰۰ تدوین کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9393

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰