رنو در ایران می ماند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیرعامل رنو در ایران:

رنو در ایران می ماند

  • کد خبر : 9399
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
رنو در ایران می ماند

تمرکز تولید تندر۹۰ در یکی از دو شرکت ایران خودرو یا پارس خودرو به آسان شدن فعالیت ها در مسیر تولید این خودرو کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از عصر خودرو، پیمان کارگر مدیرعامل رنو در ایران، با بیان این مطلب و در پاسخ به این سئوال که موافق تمرکز تولید تندر۹۰ هستید یا خیر؟، گفت: «رنو به دنبال آسان سازی فعالیت ها در ایران می باشد و همواره طی جلسات گوناگون با طرف های ایرانی این موضوع را مد نظر داشته است.»
وی در ادامه و از جایگاه مدیرعامل رنوپارس در پاسخ به سئوال فوق اظهار داشت: «رنوپارس یک جوینت ونچر و متشکل از شرکای تجاری است و تا زمانی که قرارداد تغییر نکند و تصمیم گیری نهایی در این خصوص صورت نگیرد، تولید با شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.»
کارگر همچنین افزود: «در حال حاضر تولید تندر۹۰ بین دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تقسیم شده است اما مدل های جدید بعدی رنو فقط در یکی از شرکت های خودروسازی شریک رنو تولید و عرضه خواهد شد.»
مدیرعامل جدید رنوپارس در پاسخ به اینکه آیا تمرکز تولید تندر۹۰ را می پسندید؟، بیان کرد: «چنانچه ایرانی ها تصمیم به تمرکز تولید تندر۹۰ بگیرند ما مخالفتی با اجرای آن نداریم. البته درخواست نمی کنیم که حتما این کار انجام شود و چنانچه این تصمیم گرفته شد همانطور که گفتم دلیلی وجود ندارد تا بر روی سایر پلت فرم های ایکس۹۰ شرکتی که تولید تندر۹۰ را انجام نمی دهد حضور نداشته باشد!»
وی در مقابل اصرار خبرنگاران به منظور ارائه یک نظر نهایی از سوی رنوپارس برای موضوع تمرکز تولید تندر۹۰، گفت: «اجازه دهید تا دوستان ایرانی در این خصوص تصمیم گیری کنند!»
کارگر از برنامه افزایش ۴۰ درصدی تولید تندر۹۰ برای سال جاری و دستیابی به تیراژ تولید ۱۰۰ هزار دستگاه تندر۹۰ در سال ۱۳۹۰ خبر داد و تاکید کرد: «چنانچه کیفیت این خودرو کاهش یابد، اعتبار و ارزش رنو پایین خواهد آمد.»
مدیرعامل شرکت رنو در ایران، اهداف این شرکت برای حضور در کشورمان را تولید و عرضه خودروهای بیشتر و یک شریک استراتژیک برای صنعت خودروسازی ایران دانست و اظهار داشت: «تصمیم نداریم که مانند برخی شرکت ها، فقط قطعه برای محصولات قدیمی که به صنعت خودروسازی ایران تحمیل کرده ایم بفروشیم و برویم!»
کارگر دستیابی به اهداف رنو در ایران را نیازمند به پیاده سازی سه عملیات مهم اعلام و تصریح کرد: «در شرایط فعلی و با برطرف کردن برخی مشکلات باید حجم تولید تندر۹۰ و مگان در ایران افزایش یابد، در عملیات دوم با ساده کردن و سالم سازی فعالیت های موجود، نحوه کار شرکای ایرانی و فرانسوی را تغییر خواهیم داد، و در کنار این موارد محصولات و مدل های جدید رنو را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد.»
مدیرعامل جدید رنوپارس همچنین با تاکید بر اینکه رنوپارس همچنان در ایران باقی خواهد ماند، اضافه کرد: «به دلیل وجود یکسری از مشکلات قرار بر تغییر قرارداد ال۹۰ شده است اما این به مفهوم حذف رنوپارس از چرخه تامین قطعه و عدم نظارت بر کیفیت فعلی تولیدات تندر۹۰ نخواهد بود.»
وی با بیان اینکه به هیچ قیمتی کیفیت محصولات رنو در ایران دستخوش تغییر نمی شود، متذکر شد: «متاسفانه در مسیر فعالیت رنو و رنوپارس در ایران مشاهده کردیم که برخی شرکا ما را به عنوان یک بانک می پنداشتند و مایل به تحقق هدف رنو(شریک استراتژیک صنعت خودروسازی ایران) نبودند!»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9399

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰