کاهش مسافر در اثر شیوع کرونا 'ملکه آسمان ها' را بازنشسته کرد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کاهش مسافر در اثر شیوع کرونا ‘ملکه آسمان ها’ را بازنشسته کرد

  • کد خبر : 9407
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
کاهش مسافر در اثر شیوع کرونا ‘ملکه آسمان ها’ را بازنشسته کرد

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد که در پی شیوع کرونا و کاهش شدید تعداد سفرها، هواپیماهای غول‌پیکر بوئینگ ۷۴۷ خود را که به “ملکه آسمان‌ها” مشهور بودند، زودتر از زمانی که مقرر بوده، از برنامه پروازها خارج می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در حال حاضر این شرکت هواپیمایی بریتانیایی با ناوگانی از ۳۱ فروند هواپیمای جمبو جت، مالک بیشترین هواپیمای بویئنگ ۷۴۷ است.
گروه ایرلاین های بین المللی (IAG)که مالک شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز است، می‌گوید این هواپیماها ۱۰ درصد ناوگان شرکت هواپیمایی بریتش ایرویز را تشکیل می‌دهد.
قرار بوده است که این نوع هواپیماها از سال ۲۰۲۴، یعنی ۴ سال دیگر بازنشسته شوند اما به دلیل مشکلات پیش آمده در پی کرونا، این طرح زودتر اجرا شد.
سخنگوی بریتیش ایرویز به بی‌بی‌سی گفت: “ما بسیار متاسفیم که باید تایید کنیم که کلیه هواپیماهای ۷۴۷ را از رده خارج می‌کنیم.”
به گفته او این تصمیم فورا اجرا خواهد شد.
او گفت: “به دلیل کاهش مسافرت که به خاطر شیوع کووید ۱۹ اتفاق افتاده، بعید است که “ملکه آسمان‌ها” که هواپیماهای فوق‌العاده ما بودند، بار دیگر به برنامه پروازهای مسافربری بازگردند.”
در پی شیوع کرونا، در سراسر جهان شرکت‌های هواپیمایی به شدت با تبعات محدودیت‌های اعمال شده برای مسافرت رو به رو شدند و کاهش شدید تعداد مسافران بسیاری را به مرز تعطیلی کشانده است.
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) تخمین زده در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) درآمد شرکت‌های هواپیمایی از طریق جابجایی مسافران بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد.
این سازمان همچنین هشدار داده که حدود ۲۵ میلیون شغل در این صنعت و صنایع وابسته به آن ممکن است از دست برود.
هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ بعد از هواپیمای ایرباس آ-۳۸۰، دومین هواپیمای بزرگ مسافربری در جهان است و طبقه بالای آن به کلوپی در آسمان شهرت داشت.
سوخت با کیفیت برای کاهش آلودگی
این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده است که پروازهای بیشتری با هواپیماهای مدرن که کارایی سوخت بهتری دارند مانند ایرباس‌های جدید ای ۳۵۰ یا بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر خواهد داشت و امیدوار است که تا سال ۲۰۵۰ بتواند به هدف پرواز بدون آلودگی کربن دست یابد.
بوئینگ ۷۴۷ که در سال‌های دهه ۱۹۷۰ کمک کرد که همه اقشار مردم بتوانند از سفرهای هوایی استفاده کنند، فوریه سال ۲۰۱۹ پنجاه سالگی خود را جشن گرفت.
سال گذشته شرکت هواپیمایی بوئینگ که مقرش در آمریکاست، از پایان تولید این هواپیما خبر داد.

بوئینگ ۷۴۷ یا ”ملکه آسمان‌ها ”:
اولین پرواز بوئینگ ۷۴۷ در فوریه سال ۱۹۶۹ (بیش از پنجاه سال پیش) انجام شد.
این اولین هواپیمایی بود که لقب جمبو جت (جت غول‌پیکر) را گرفت.
اولین پرواز بوئینگ ۷۴۷ برای شرکت هواپیمایی BOAC که شرکت دولتی مالک بریتیش ایرویز بود در سال ۱۹۷۱ و از لندن به نیویورک پرواز کرد
در دوران اوج، بریتیش ایرویز با داشتن ناوگانی از ۵۷ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷- ۴۰۰ بعد از هواپیمای ژاپن (با بیش از صد فروند) در مقام دوم قرار داشت.
فاصله نوک دو بال این هواپیمای غول پیکر ۶۵ متر (۲۱۳ فوت) است و گنجایش ۵۰ خودرو را دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9407

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰