سریع‌ترین خودرو پلاگین هیبریدی چینی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
بی وای دی هان رونمایی شد

سریع‌ترین خودرو پلاگین هیبریدی چینی

  • کد خبر : 9411
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
سریع‌ترین خودرو پلاگین هیبریدی چینی

بی وای دی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان در زمینه تولید و عرضه خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی است و به تازگی از سدان بی وای دی هان رونمایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از خودرو‌ بانک، بی وای دی هان ۴۹۶۰ میلی‌متر طول، ۱۹۱۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دومحور این خودرو نیز حدود ۲۹۲۰ میلی‌متر برآورد می‌شود. بنابراین باید بی وای دی هان را یک سدان فول سایز بدانیم که رقیب مستقیم کیا کادنزا یا هیوندای آزرا خواهد بود.
تجهیزات و امکانات بی وای دی هان نیز قابل توجه هستند. چراغ‌های LED، مجموعه نشانگرهای دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی، نمایشگر سیستم سرگرمی ۱۵٫۶ اینچی، روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها، شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی دو منطقه‌ای و سیستم تهویه برای صندلی راننده بخشی از امکانات رفاهی بی وای دی هان هستند. همچنین این خودرو به امکانات ایمنی مختلفی مجهز است تا خود را به عنوان رقیبی جدی برای محصولات اروپایی و آسیایی مطرح کند.

آشنایی با مدل‌های مختلف بی وای دی هان

مدل‌های الکتریکی بی وای دی هان مجهز به یک باتری با ظرفیت ۷۶٫۹ کیلووات هستند. موتور الکتریکی نصب شده روی محور جلو نیز ۲۱۹ اسب‌بخار و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۷٫۹ ثانیه بوده و برد آن حداکثر ۶۰۵ کیلومتر خواهد بود. این نسخه ۳۲ هزار دلار قیمت دارد.
نسخه با عملکرد بهتر بی وای دی هان یک موتور برقی اضافه‌تر روی دیفرانسیل عقب دارد که ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این موتور توانایی انتقال قدرت به صورت تمام چرخ محرک را به بی وای دی هان اعطا می‌کند. شتاب این نسخه ۳٫۹ ثانیه بوده که بی وای دی هان را به سریع‌ترین خودرو الکتریکی تولید شده در چین تا حال حاضر تبدیل می‌کند. البته برد این مدل به ۵۵۰ کیلومتر کاهش یافته است. این نسخه با قیمت ۳۹ هزار دلار قابل خریداری است.
نسخه پایه بی وای دی هان نیز مجهز به یک موتور دولیتری توربوشارژر با قدرت ۱۸۹ اسب‌بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است. یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتن‌متر نیز وظیفه کمک به موتور بنزینی را برعهده دارد. این نسخه با قیمت ۳۲ هزار دلار به فروش گذاشته شده است.
نسخه پلاگین هیبریدی از بی وای دی هان نیز مجموعا ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که به این خودرو قدرت ثبت رکورد ۴٫۷ ثانیه‌ای برای شتاب صفر تا صد را داده است. این خودرو نیز سریع‌ترین پلاگین هیبریدی بازار چین است و محدوده برد آن در حالت تمام الکتریکی ۸۰ کیلومتر بوده و مجموعا نیز می‌تواند پیمایشی برابر با ۸۰۰ کیلومتر داشته باشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9411

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰