کشف بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو احتکار شده در کشور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
معاون وزیر صمت خبر داد:

کشف بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو احتکار شده در کشور

  • کد خبر : 9635
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کشف بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو احتکار شده در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۷۲۵ هزار و ۸۳ مورد بازرسی از بازار کالاها و اقلام اساسی مردم در سه ماهه نخست امسال، گفت: ۴۴ هزار پرونده تخلف در این مدت تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از شاتا، «عباس تابش» با بیان اینکه در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای جلوگیری از تخلفات صنفی در عرضه کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم، بازرسی ها گسترده و به طور مستمر در حال انجام است،  تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال ۷۲۵ هزار و ۸۳ مورد بازرسی در قالب طرح های مختلف نظارتی در سراسر کشور با هدف بررسی قیمت ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار انجام شده است.
وی افزود: با بازرسی های موردی و دوره ای در این مدت برای بیش از ۴۴ هزار واحد صنفی متخلف به ارزش ۶ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه کاهش التهاب بازار مهم‌ترین رویکرد این سازمان در راستای اجرای این طرح‌های نظارتی است، خاطرنشان کرد: با نظارت‌های ویژه بر روند عرضه و قیمت اقلام پروتئینی، فرآورده های لبنی و دیگر اقلام مصرفی مورد نیاز مردم از جمله اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده، همواره تلاش داریم شرایطی فراهم شود تا مصرف کنندگان از نوسان قیمت ها لطمه نبینند و آرامش و تعادل بر بازار محصولات حکم فرما شود.
تابش ﮔﺮاﻧﻔﺮوﺷﯽ و اﺣﺘﮑﺎر ﮐﺎﻻ را ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎرز ظلم اﻗﺘﺼﺎدی در ﺣﻖ ﻣﺮدم داﻧﺴﺖ که بازرسان با آن برخورد قانونی و قاطع خواهند داشت و تاکید کرد: در این بازه زمانی نزدیک به ۳۸۳ هزار مورد بازرسی به منظور کنترل و برخورد با تخلف گرانفروشی و امتناع از عرضه صورت گرفته که در نهایت به تنظیم و ارسال ۱۷ هزار و ۳۸۲ فقره پرونده تخلفاتی به شعب رسیدگی کننده تعزیرات حکومتی استان ها منجر شده است.
وی به اقدامات صورت گرفته پیرامون بازرسی و نظارت بر بازار اقلامی نظیر لوازم خانگی، برنج، لاستیک، شکر و مصالح ساختمانی در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته با دیگر دستگاه ها و با برگزاری گشت های مشترک بازرسی، ۸۵ هزار و ۸۶۹ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته و ۲ هزار و ۹۷۶ پرونده به ارزش جمعا ۲۰۸ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۲۴ ریال تشکیل شده است.
تابش گفت: در همین مدت، طرح مبارزه با احتکار خودرو در راستای سیاست های تنظیم بازار و سیاست های دولت به منظور جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده‌کنندگان از بازار خودرو، به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در این مقطع زمانی در مجموع یک هزار و ۵۶۲ دستگاه خودرو به ظن تخلف احتکار توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها کشف شده است.
معاون وزیر صنعت ارزش خودروهای مکشوفه را ۸۰۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۳۶ ریال اعلام و تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری های بعدی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
به گفته تابش این بازرسی ها همچنان و به صورت مستمر در جهت آرامش نسبی و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت به همراه اتاق اصناف استان ها ضمن رصد بازار، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده متخلفین را به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.
وی همچنین از مردم درخواست کرد: گزارشات خود مبنی بر مشاهده تخلفات واحدهای صنفی در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، عدم عرضه، احتکار، را از طریق تلفن سامانه ۱۲۴ این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم انجام گیرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9635

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰