پاییز امسال؛ بهره برداری از راه آهن خواف- هرات - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

پاییز امسال؛ بهره برداری از راه آهن خواف- هرات

  • کد خبر : 9780
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
پاییز امسال؛ بهره برداری از راه آهن خواف- هرات

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در بازدید از بخش برون مرزی راه آهن خواف- هرات گفت: این مسیر ریلی با هدف توسعه ترانزیت ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا و دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب‌های آزاد در جنوب ایران، در پاییز سال جاری آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عباس خطیبی به همراه استاندار هرات از بخش برون مرزی راه­ آهن خواف- هرات بازدید کرد و به منظور اتمام عملیات اجرایی باقی مانده در این بخش ظرف مدت سه ماه تصمیمات لازم اتخاذ شد.
وی از بهره‌­برداری از این محور در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این مسیر ریلی تا ایستگاه روزنک واقع در ۸۰ کیلومتری شهر هرات تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.
معاون ساخت وتوسعه راه­ آهن، بنادر و فرودگاه­ ها هدف اصلی از این بازدید را رسیدگی به روند عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر از این محور ریلی در خاک کشور افغانستان اعلام کرد و گفت: همزمان با این بازدید عملیات جوشکاری در این بخش نیز آغاز شد.
خطیبی از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی این بخش از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه روزنک خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر از مسیر تکمیل شده است و با تحویل یک دستگاه زیرکوب عملیات رلواژ و جوشکاری در باقی مسیر آغاز شده است.
معاون ساخت وتوسعه راه­ آهن، بنادر و فرودگاه­ ها ضمن تاکید بر تکمیل عملیات ریل گذاری و جوشکاری محور در خاک ایران ادامه داد: ‌مشکل اصلی ما تکمیل ساختمان ایستگاه در پایانه مرزی شمتیغ است که تلاش می­ شود اجرای آن نیز به برنامه برسد.
وی افزود: در حال حاضر فیبر نوری کل مسیر کشیده شده است و ساختمان های ایستگاه شمتیغ نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال ساخت است.
گفتنی است: محور خواف- هرات ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۰ کیلومتر آن در خاک کشور افغانستان قرار دارد. در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از بخش برون مرزی این مسیر ریلی توسط ایران در حال اجرا است و طراحی و اجرای بخش های باقیمانده توسط کشور افغاستان انجام می­ شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9780

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰