دلیل تفاوت جلوپنجره خودروهای الکتریکی بی ام و iNext - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

دلیل تفاوت جلوپنجره خودروهای الکتریکی بی ام و iNext

  • کد خبر : 9786
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
دلیل تفاوت جلوپنجره خودروهای الکتریکی بی ام و iNext

بی‌ام‌و از جلوپنجره جدید برای خودروی الکتریکی iNext رونمایی کرد که دارای مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن مانند رادار، دوربین و حسگرهای سیستم خودران است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بی ‌ام ‌و از جلوپنجره کلیوی مورد استفاده در خودروی الکتریکی iNext رونمایی کرد که قرار است تا سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید شود. باتوجه‌به اینکه BMW iNext یک خودرو تمام‌برقی خواهد بود، برای خنک کردن پیشرانه نیازی به جلوپنجره سنتی ندارد. بااین‌حال، خودروساز آلمانی تصمیم گرفته که قسمت جلوی این خودروی الکتریکی هنوز هم باید دارای جلوپنجره کلیوی باشد، گرچه این جلوپنجره کاملا توپر است و به‌جای فراهم کردن قابلیت خنک‌کاری، مجموعه‌ای از فناوری‌های مهم را در خود جای می‌دهد.
طبق گفته‌ی مسئولان بی‌ام‌و، جلوپنجره خودرو iNext دارای عملکردهای مختلف راداری، فناوری دوربین و سایر حسگرها است که برای اطمینان از آمادگی آن به منظور رانندگی کاملا خودران حیاتی هستند. این جلوپنجره در مرکز ساخت و فناوری سبک‌وزن لندشات گروه بی‌ام‌و (LuTZ) ساخته شده است. بی‌ام‌و از این جلوپنجره به‌عنوان چشم خودرو خودران و برقی iNext استفاده می‌کند و می‌گوید مرکز لندشات (Landshut) سایر قطعات نوآورانه از جمله سیستم محرکه برقی پیشرفته را برای این خودرو می‌سازد.

دکتر آندریاس ونت، عضو هیئت مدیره و مسئول شبکه خرید و تأمین قطعات بی‌ام‌و در این زمینه گفت:

رانندگی خودران برای آلمان به‌عنوان یک کشور صنعتی، فرصت بزرگی است. ما با فناوری‌های آینده‌گرا، مزیت‌های رقابتی قطعی را ایجاد می‌کنیم. به‌خصوص طی تحولات کنونی بخش ما، تولید بومی قطعات در لندشات بیش از هر زمان دیگری نقش آن را به‌عنوان یک مرکز نوآوری برجسته می‌کند. حمل‌ونقل در آینده علاوه بر رانندگی کاملا خودران، با سیستم حمل‌ونقل برقی و دیجیتالی شدن مشخص خواهد شد. بی‌ام‌و iNEXT مترادف با همه‌ی اینها است، همان‌طور که مرکز لندشات و گروه بی‌ام‌و در باواریای جنوبی هستند.

بخش اصلی و زیربنایی بی‌ام‌و آی‌نکست، سیستم eDrive نسل پنجم این خودروساز خواهد بود که از باتری ۸۰ کیلووات ساعت سبک‌وزن بهره می‌برد و قادر است ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9786

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰