هشدار برخورد از جلو (Fcw) - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
آپشن‌های ایمنی خودرو

هشدار برخورد از جلو (Fcw)

  • کد خبر : 9796
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
هشدار برخورد از جلو (Fcw)

سیستم FCW یا هشدار برخورد از جلو، سیستم ایمنی فعالی است که با رعایت حداقل فاصله از خودروی مقابل مانع از نزدیک شدن به خودروی روبرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، قابلیت Forward Collision Warning یا هشدار برخورد از جلو، جدیدترین تکنولوژی است که به ایمن تر شدن جاده ها کمک می‌کند. دیگر حتی لازم نیست، هزینه های سنگینی صرف چنین تکنولوژی هایی شود.  این تکنولوژی طیف وسیعی را شامل شده و با کمک به راننده در هنگام وجود احتمال تصادف، از بروز تصادفات رانندگی جلوگیری می نماید. یکی از این تکنولوژی های جدید و بسیار سودمند، سیستم کمکی رانندگی هشدار برخورد در بخش جلویی خودرو Forward Collision Warning نام داشته و همانطور که از نام آن بر می‌آید، در هنگام وجود خطر برخورد از جلو، با ارسال اخطار راننده را از وجود یک مانع در بخش جلویی خودرو آگاه می نماید.
چنانچه از نام این قابلیت مشخص است، قابلیت هشدار برخورد از جلو، تکنولوژی است که پیش از وقوع برخورد از روبرو به راننده هشدار می‌دهد. این سیستم در اکثر خودروها، با استفاده از یک دوربین و رادار ناظر بر جاده عمل می‌کند. سنسورهای تعبیه شده در خودرو به محض مشاهده نزدیک شدن شی و یا وسیله نقلیه دیگری به خودرو، هشدارهایی را ارسال می‌کنند. در خودروی ولوو اس ۶۰ (Volvo S60)، این سیستم از دو طریق به راننده هشدار می‌دهد: نور فلش روی داشبورد و هشدار صوتی؛ اما این قابلیت در خودروهای خودروسازهای مختلف، متفاوت است.
در برخی از خودروها، سیستم هشدار حتی با استفاده ترمز، از برخورد و تصادف احتمالی جلوگیری می‌کند. در تست خودروی ولوو اس ۶۰، هم هشدار و هم در صورت نیاز ترمز اتوماتیک به خوبی عمل کردند. قابلیت های ایمنی این سیستم ها چنانچه ذکر شده، در تست های انجام شده، فوق العاده تاثیر گذار بودند.
عملکرد این سیستم دقیقا همان چیزی است که در نام آن آمده است. در بیشتر خودروهای مجهز به این سیستم کمکی رانندگی، این سیستم با استفاده از دوربین های کمکی و یا سنسور های مختلف، به بررسی مسیر مقابل خودرو می‌پردازد. در صورتیکه این سنسورها و یا دوربین ها متوجه وجود یک مانع اعم از جسم فیزیکی، عابر پیاده و یا خودرو شوند، پیغامی از طیق کامپیوتر مرکزی این سیستم به راننده ارسال شده و با ایجاد صدا و یا لرزش، وی را از وجود احتمال برخورد آگاه می‌نماید.
در تعدادی از خودروها، این سیستم همراه با یک سیستم کمکی دیگر عمل می‌کند. این سیستم قابلیت ترمزگیری خودکار را نیز به کل سیستم اضافه کرده و در صورت عدم توجه راننده با اقدام به ترمزگیری بصورت اتوماتیک مانع از برخورد خودرو با موانع موجود بر سر راه خودرو می‌گردد. خودروی مورد نظر ما نیز به این قابلیت مجهز بوده و در صورت عدم توجه راننده به اخطارهای سمعی و بصری موجود، به شکل خودکار سرعت خودرو را کم نموده و مانع برخورد آن با اجسام خارجی می‌گردد.
در مجموع، سیستم هشدار برخورد از جلو همراه با ترمزگیری اتوماتیک یک سیستم بسیار کارآمد و مناسب بوده و می‌تواند به طرز چشمگیری مانع از برخورد و تصادفات رانندگی شده و بر قابلیت های امنیتی خودرو شما بیافزاید.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9796

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰