دروغی که بیش از ۳۳ میلیارد دلار لطمه وارد کرد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دروغی که بیش از ۳۳ میلیارد دلار لطمه وارد کرد

  • کد خبر : 9827
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
دروغی که بیش از ۳۳ میلیارد دلار لطمه وارد کرد

مصرف کنندگان آمریکایی ۹٫۸ میلیارد دلار خسارت از فولکس واگن به خاطر رسوایی دیزلی دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از رویترز، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا فولکس واگن را محکوم به پرداخت ۹٫۸ میلیارد دلار به خسارت دیدگان محصولات این شرکت کرد و حالا فولکس یا باید ۵۵۰ هزار دستگاه خودروی آلاینده دیزلی فروخته شده به بازار آمریکا از سال ۲۰۱۵ به بعد را خریداری کند یا آن که آنها را تعمیر نماید. فولکس اعتراف کرده است که در نرم افزارهای مصرف سوخت طوری دستکاری کرده که مصرف این خودروها را پایین تر از اندازه واقعی نشان می داده است.
تقریباً ۸۶ درصد از مصرف کنندگان محصولات فولکس در آمریکا تصمیم دارند خودروهای این شرکت را پس بدهند یا به لیزینگ این خودروها پایان دهند و علاقه ای به تعمیر ندارند.
فولکس واگن بیش از ۹٫۵ میلیارد دلار به مصرف کنندگان پرداخت کرده است و رابرت بوش، بزرگترین تأمین کننده قطعات به خودروهای دیزلی فولکس واگن هم تا به حال ۳۰۰ میلیون دلار غرامت پرداخته است. به این ترتیب در مجموع تا به حال به گروه خودروسازی فولکس از ابتدای این رسوایی تا به حال حدود ۳۰ میلیارد یورو (۳۳٫۳ میلیارد دلار) صدمه زده است.
اکثر خودروهای مشکل دار فولکس،‌ قوای محرکه گازوئیلی با حجم موتور ۲ لیتری بوده اند و فولکس حاضر است بین ۵۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار به خودروهای لیزینگی غرامت بپردازد.
این رسوایی دیزلی فقط به فولکس لطمه نزد، بلکه از آن مهمتر به نگاه مردم به خودروهای گازوئیلی و بازار خودروهای سواری دیزلی آسیب جدی وارد کرد.
در سال ۲۰۱۷ رأی دادگاه علیه فولکس فقط ادعای نادرست در خصوص میزان مصرف و آلایندگی دیزلی نبود بلکه این شرکت به کلاهبرداری، ممانعت از اجرای عدالت و صدور بیانیه های غلط انداز به ۴٫۳ میلیارد دلار محکوم شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9827

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰