تاریخ برقراری مجدد پروازهای ترکیه به ایران 'مشخص نیست' - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

تاریخ برقراری مجدد پروازهای ترکیه به ایران ‘مشخص نیست’

  • کد خبر : 9915
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۳۷
تاریخ برقراری مجدد پروازهای ترکیه به ایران ‘مشخص نیست’

سازمان هواپیمایی ایران می‌گوید هنوز مشخص نیست پروزاهای ترکیه به ایران چه موقع دوباره برقرار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، رضا جعفرزاده، سخنگوی این سازمان به خبرگزاری ایرنا گفت: “مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیه صادر شده است اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.”
آقای جعفرزاده گفت شرکت هواپیمایی ترکیه درباره از سرگیری پروازهایش گزارشی به ایران ارائه نکرده است از این رو سازمان هواپیمایی نمی‌تواند نظر “دقیق و موثقی” در این باره بدهد.
مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه حدود یک ماه پیش در دیدار با جواد ظریف، همتای ایرانی خود از برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای دو کشور از اول اوت (دیروز) خبر داده بود.
با اعلام خبر بازگشایی کامل مرزهای هوایی، فروش بلیت تهران-استانبول هم آغاز شد اما با شروع موج دوم کرونا در ایران این اتفاق نیفتاد.
وزارت‌خانه‌های حمل و نقل و بهداشت ترکیه از ۲۹ تیر، مرزها را مجددا به روی شهروندان ایرانی و افغانستانی بستند و پروازها را لغو کردند.
ترکیه هم مثل چند کشور دیگر از اوایل اسفند پارسال و با تشدید شیوع کرونا در ایران، کلیه پروازهای مسافری و باری میان دو کشور را متوقف کردند و در آن زمان پروازهای خارجی ایران به چند مقصد مشخص محدود شد.
ترکیه تاکنون حدود۲۳۲ هزار مبتلا و کمتر از شش هزار مرگ در اثر کرونا اعلام کرده است.
این همسایه غربی، همواره یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر بوده است؛ بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۹ دو میلیون و صد هزار نفر به ترکیه سفر کردند.
شهروندان ایران همچنین از بیشترین خریداران خارجی خانه در ترکیه در سال‌های اخیر بوده‌اند.
ممنوعیت ورود مسافران ایرانی به ترکیه در ماه‌های اخیر هم برای مسافران هم گردانندگان تورهای مسافرتی زیان داشته است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9915

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰