رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۵۲درصدی نقل‌ و ‌انتقال خودرو در مقایسه با سال گذشته خبر داد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 52درصدی نقل‌ و ‌انتقال خودرو در مقایسه با سال گذشته خبر داد

رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۵۲درصدی نقل‌ و ‌انتقال خودرو در مقایسه با سال گذشته خبر داد

  • کد خبر : 9970
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۵۲درصدی نقل‌ و ‌انتقال خودرو در مقایسه با سال گذشته خبر داد

بر اساس گفته‌های این مقام مسئول، ۴‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۲‌درصدی نقل‌وانتقالات خودرو بوده، این در حالی است که صدور گواهینامه‌های رانندگی افت ۵۸درصدی را از سر گذرانده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا، صبح روز گذشته در یک نشست خبری، به ارائه تصویری از وضعیت حمل‌ونقل در کشور پرداخت که به‌دلیل شیوع کرونا و وضعیت خاص اقتصادی، درمقایسه با گذشته تغییرات زیادی را از سر گذرانده است. بر اساس گفته‌های این مقام مسئول، ۴‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۲‌درصدی نقل‌وانتقالات خودرو بوده، این در حالی است که صدور گواهینامه‌های رانندگی افت ۵۸درصدی را از سر گذرانده است. ازدیگرسو، در این مدت حدود یک‌میلیون و ۵۱۴‌هزار دستگاه خودرو شماره‌گذاری و درمقابل، کمتر از ۴‌هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است. به‌عبارت ساده‌تر، بازار خودرو ایران به‌دلیل شرایط اقتصادی، حالا به بازاری تبدیل شده است که ورودی دارد، اما بدون خروجی است.
 به‌گفته رئیس‌پلیس راهور ناجا، صدور گواهینامه‌های رانندگی امسال ۵۸درصد درمقایسه‌با سال گذشته کاهش داشته و علت آن هم تعطیلی آموزشگاه‌ها بوده است.» هادیانفر گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۵۱‌هزار نفر به ۴۰‌میلیون دارندگان گواهینامه در کشور اضافه شده که تا یک‌سال اجازه رانندگی در جاده‌ها را ندارند.» او به این موضوع هم اشاره کرد به‌رغم کاهشی شدن میزان تصادفات از سال ۱۳۹۸ بدین‌سو، اما تصادفات جاده‌ای حدود ۷‌درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را می‌بلعند.
   بازار خودرو ایران؛ ورودی بدون خروجی
سردار هادیانفر با بیان اینکه امسال یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۹۷ نقل و انتقال خودرو صورت گرفته است، ادامه داد: «از نیمه‌دوم سال گذشته تا امـــــروز، ۵۲‌درصد نقل‌وانتقال خودرو افزایش پیدا کرده اســــــت و ما هم در این راه تلاش کردیم تا پروتکل‌های بهـــــداشتی رعایت شود.‌» 
رئیس پلیس‌راهور ناجا گفت: «یک‌میلیون و ۵۱۴ هزار شماره‌گذاری اعم‌از نوشماره، موتورسیکلت و اسقاط خودرو را در چهارماه امسال انجام دادیم. ازسوی‌دیگر، متاسفانه کمتر از چهارهزار دستگاه خودرو اسقاط‌ شده، این در حالی است که بیش‌از ۶ هزار و ۸۰۰ خودروی وارداتی را پلاک کرده‌ایم.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9970

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰