سازمان هواپیمایی ایران به دنبال رایزنی برای ورود هواپیماهای خارجی به کشور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
«لوفت‌هانزا» در آسمان ایران می‌درخشد؟

سازمان هواپیمایی ایران به دنبال رایزنی برای ورود هواپیماهای خارجی به کشور

  • کد خبر : 11953
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
سازمان هواپیمایی ایران به دنبال رایزنی برای ورود هواپیماهای خارجی به کشور

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد که رایزنی برای آغاز پرواز های لوفت هانزا را انجام داده‌ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، طبق جلسات هماهنگی که برگزار شده، شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» از اواسطدسامبر سال میلادی به کشور  ایران خواهد آمد و جزئیات بیشتر و نتیجه نهایی پروازهای این شرکت در یکی دو روز آینده بررسیمی‌شود.

ابولقاسم جلالی، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در این باره به سیونا گفته است:«‌اگر شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» بهایران پرواز کند به طور  مطمئن سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازشان را به کشور ایران از سر خواهند گرفت

او توضیح داد: رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت هایهواپیمایی خارجی حضور پیدا می کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور های دنیا وجود دارد افزود: هم اکنونکاهش تعداد پروازهای در  بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا  وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط  به ایران نیست.

او با بیان اینکه به هیچ عنوان بلیتی برای  مسافران کرونایی صادر نمی شود، گفت:  ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبتکد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مشخص می‌شود که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر، از سوی دیگر، در زمان چککردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما، مجددا کد ملی مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت که دراختیارشرکت‌های هواپیمایی است استعلام می‌شود و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت کرونا داشته باشد حق سوار شدن ندارد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ضرورت دارد ۱۴ روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایشمنفی کرونا ارائه دهد.

جلالی بیان کرد: نظارت و بازدید های مستمر انجام می شود و با تخلف شرکت ها در این زمینه برخورد می شود.

او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می شود گفت: این فاصله گذاری اجتماعی طبقدستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم.

او با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی که صورتگرفته است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده‌اند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی می‌کنند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: تمامی ایرلاین‌ها در هر مسیری که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائهمی‌کنند، به طور مثال ممکن است در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاس‌های نرخ پایین بازاریابی بیشتریصورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس‌های نرخی بالاتر می‌کنند.

معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها کلاس نرخی را عرضه می‌کنند که سریعتر پر می‌شود، گفت: به طور مثال درپروازهای ATR که دارای ظرفیت ۵۰ مسافر است، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به ۳۰ نفر رسیده است کهبلافاصله بعد از باز شدن پرواز، ۳۰ درصد از ظرفیتش تکمیل می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاس‌های بالاترمی‌کنند تا بخشی از هزینه‌هایشان جبران شود.

جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاس‌های پروازی متفاوت در تمامی دنیا وجود دارد، گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیماییخارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاس‌های متفاوت می‌کنند و همواره با توجه به عرضه و تقاضا با کلاس‌های پروازی خود بازی می‌کنند.

او درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت: هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخوردمی شود.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=11953

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰