فاصله‌گذاری در قطار با تست کرونا حذف نمی‌شود/ استعلام تست کرونا در ایستگاه‌های راه‌آهن طی دو مرحله - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فاصله‌گذاری در قطار با تست کرونا حذف نمی‌شود/ استعلام تست کرونا در ایستگاه‌های راه‌آهن طی دو مرحله

  • کد خبر : 11956
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
فاصله‌گذاری در قطار با تست کرونا حذف نمی‌شود/ استعلام تست کرونا در ایستگاه‌های راه‌آهن طی دو مرحله

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه مسافران ۴ ساعت قبل از ساعت حرکت قطار پیامک اجازه سفر را براساس استعلام تست کرونا دریافت می‌کنند، گفت: با انجام استعلام‌گیری تست کرونای افراد، همچنان محدودیت در پذیرش مسافران در قطار انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خوپروهای تجاری (سیونا)، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن درباره استعلام گیری تست کرونای مسافران پیش از صدور بلیت قطار و پذیرش مسافران در ایستگاه های راه آهن اظهار کرد: با انجام استعلام‌گیری تست کرونای افراد همچنان محدودیت در پذیرش مسافران در قطار به اجرا می‌شود.
وی درباره دلیل عدم حذف محدودیت پذیرش مسافر و فاصله گذاری اجتماعی با وجود استعلام تست کرونا افراد گفت: استعلام مورد نظر درباره تست کرونای افراد از سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود، اطلاعات این سامانه برخط و به لحظه نیست و بنابراین کماکان فاصله گذاری اجتماعی را در قطارها را رعایت می‌کند.  
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استعلام تست کرونا در دو مرحله هم در زمان فروش بلیت قطار و هم چند ساعت قبل از ساعت حرکت قطار یعنی ۳ الی ۴ ساعت قبل از مراجعه مسافران به ایستگاه  کنترل می‌شود. برای افرادی که تست کرونای مثبت دارند یا دوران قرنطینه ۱۴ روزه آنها به اتمام نرسیده است، بلیت صادر نمی‌شود و در مرحله دوم به این افراد پیامکی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه اجازه سفر ندارند و به ایستگاه مراجعه نکنند.
رسولی افزود: فردی ممکن است بلیت خود را از یک ماه قبل خریده باشد بنابراین نیاز است که دوباره استعلام تست کرونای وی انجام شود بنابراین چند ساعت قبل از ساعت حرکت قطار این استعلام دوباره انجام می‌شود.
وی گفت: موضوع مهم این است که اطلاعات منشا که بارگذاری شده، برخط و به لحظه نیست یعنی ممکن است که در این فاصله مسافری که تست کرونای وی منفی بوده یا دوران ۱۴ روزه بعد از تست مثبت را طی کرده، دوباره آلوده و مبتلا به ویروس کرونا شده و ناقل باشد بنابراین باید محدودیت پذیرش مسافر در هر واگن هم رعایت شود و انجام تست کرونا مکمل اقدامات و پروتکل های بهداشتی است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=11956

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰