خودروهای کلاس A و B در اولویت واردات هستند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

خودروهای کلاس A و B در اولویت واردات هستند

  • کد خبر : 12019
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
خودروهای کلاس A و B در اولویت واردات هستند

ما درمورد عرضه خودرو در بورس کالا با مسئولین بورس مذاکره کرده‌ایم. بورس می‌تواند این عرضه را مدیریت کند؛ تنها نیاز به، به‌روزرسانی نرم‌افزار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عضو کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس شورای‌اسلامی اظهار داشت: «واردات خودرو نباید برای کشور تعهدات ارزی ایجاد کند. به‌همین دلیل واردات مشروط به این است که ارز مورد نیاز از طریق صادرات قطعات و خودرو و همین‌طور فروش نفت خام تامین شود. البته پول‌های بلوکه‌شده دولت در دیگر کشورها مشمول این طرح نمی‌شوند. خودروهای کلاس A و B در اولویت واردات هستند تا لوکس و گران‌قیمت نباشند. اگر وارداتی نیز صورت می‌گیرد، به نفع مردم باشد تا واردات بتواند روی بازار خودروهای پرتیراژ تاثیر بگذارد.»
روح‌الله ایزدخواه درمورد طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: «برای خارج شدن بازار خودرو از سوداگری موضوع عرضه خودرو در بورس کالا در قالب طرح ساماندهی صنعت‌خودرو مطرح شد که البته این طرح برای خودروهای پرتیراژ است و خودروهای کم تیراژ مستثنی شده‌اند.»
وی افزود: «خودروسازهای صد در صد خصوصی نیز از این طرح معاف شده‌اند تا به‌نوعی تشویقی برای خودروسازان خصوصی که متعلق به دولت یا نهادها نیستند، باشد. با عرضه خودرو در بورس، تقاضا نیز مدیریت می‌شود؛ چراکه مشخص می‌شود چه کسانی در اولویت خرید خودرو هستند.»
ایزدخواه با اشاره به‌مخالفین این طرح تصریح کرد: «دولت یا حداقل بخشی از دولت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؛ همچنین طرح مخالفانی بین نمایندگان مجلس نیز دارد.»
وی افزود: «ما درمورد عرضه خودرو در بورس کالا با مسئولین بورس مذاکره کرده‌ایم. بورس می‌تواند این عرضه را مدیریت کند؛ تنها نیاز به، به‌روزرسانی نرم‌افزار خود دارد. اما از نظر فنی امکان‌پذیر بوده و حتی در بعضی موارد راحت‌تر نیز هست.»

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=12019

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰