تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود فروش فوری خودرو منتفع می‌شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود فروش فوری خودرو منتفع می‌شوند

  • کد خبر : 12085
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود فروش فوری خودرو منتفع می‌شوند

چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به دست می‌آورند و در مقابل فردی که در این طرح‌ها برنده نشده از این سود محروم بماند؟

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره طرح فروش فوری خودروسازان، گفت: آیا از خودروهایی که با قیمت درب کارخانه تحویل داده می‌شود، خیری به مردم می‌رسد یا تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازار نفع می‌برند؟ چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به دست می‌آورند و در مقابل فردی که در این طرح‌ها برنده نشده از این سود محروم بماند.
قیمت خودرو تک نرخی شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسامی افزود: قیمت خودرو باید تک نرخی شود و مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت فروش در بازار به صورت مالیات از تولیدکننده پس گرفته و در سایر محل‌ها هزینه شود.
این نماینده مردم مجلس یازدهم اضافه کرد: می‌توان از محل اعتبارات به دست آمده از تک نرخی شدن قیمت خودرو برای اشتغالزایی، نوسازی حمل و نقل عمومی، افزایش حقوق کارمندان، تولید ارزان قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و.. استفاده کرد.
چند نرخی بودن فسادزا است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاها از جمله ارز، خودرو و… چند نرخی است، این وضعیت فسادزا بوده و خیر آن نه تنها نصیب تولیدکننده و مصرف کننده نمی‌شود بلکه تنها جیب دلالان و سوداگران را پر می‌کند، با تداوم این روند قدرت خرید مردم کاهش یافته و منابع دولتی بدون آنکه منفعتی به مردم برساند کم می شود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=12085

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰