ورود ۳ فروند هواپیمای امبرائر و چلنجر ۶۰۴ توسط ایرلاین داخلی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
را‌ه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام

ورود ۳ فروند هواپیمای امبرائر و چلنجر ۶۰۴ توسط ایرلاین داخلی

  • کد خبر : 12161
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
ورود ۳ فروند هواپیمای امبرائر و چلنجر ۶۰۴ توسط ایرلاین داخلی

پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سجاد کمالی پور، معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ضمن برشمردن برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.
کمالی پور ضمن اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر ۱۰ ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا «ایرتاکسی» از جمله این بازارها است که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.
معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال های موجود کلید خورده است.
وی در مورد مزایای استفاده از تاکسی هوایی افزود: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین  سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.
وی در باره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت، در حال حاضر فعالیت های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.
کمالی پور بیان کرد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط هواپیمایی پویا، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=12161

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰