جریمه ۲٫۵ میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط‌ مرگبار ۷۳۷ مکس - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

جریمه ۲٫۵ میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط‌ مرگبار ۷۳۷ مکس

  • کد خبر : 12927
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
جریمه ۲٫۵ میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط‌ مرگبار ۷۳۷ مکس

شرکت بوئینگ در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس ۷۳۷ خود، ۲٫۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت بوئینگ برای مصالحه و حل و فصل اتهامات کیفری خود در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس ۷۳۷ خود، ۲٫۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.
وزارت دادگستری آمریکا، این شرکت را به توطئه برای کلاهبرداری محکوم کرده است.
دیوید بِرنز، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سقوط غم انگیز پرواز ۶۱۰ خطوط هواپیمایی Lion Air  و پرواز ۳۰۲ خطوط هواپیمایی اتیوپی و رفتارهای متقلبانه و فریبنده کارمندان یکی از پیشگامان تولیدکننده هواپیماهای تجاری در جهان را نشان داد.»
کارمندان بوئینگ با پنهان کردن اطلاعات اساسی از (اداره هوانوردی فدرال آمریکا) در مورد عملکرد هواپیمای مکس ۷۳۷ خود و مشارکت در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر فریب آنها، راه سود در برابر صراحت و صداقت را انتخاب کردند.
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این مصالحه سنگین شامل مجازات کیفری به ارزش ۲۴۳٫۶ میلیون دلار، پرداخت ۱٫۷۷ میلیارد دلار به خریداران بوئینگ ۷۳۷ مکس و همچنین کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به صندوق قربانیان این حوادث خواهد بود که به خانواده‌های مسافران این دو هواپیما غرامت پرداخت خواهد کرد.
این شرکت همچنین به توطئه برای کلاهبرداری متهم شد، به طوری که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد شرکت بوئینگ به فریب ناظران اداره هوانوردی آمریکا در مورد یک جز اصلی هواپیما که بر سیستم کنترل پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس تاثیر داشته و به سقوط کمک کرده، اعتراف کرده است.
این شرکت همچنین به جرم “توطئه برای کلاهبرداری” متهم شد و وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بوئینگ اعتراف کرده است که ناظران اداره هوانوردی فدرال را در مورد یک جز اصلی هواپیما که سیستم کنترل پرواز بوئینگ ۷۳۷ MAX را تحت تأثیر قرار داده و در سقوط موثر بوده، فریب داده است.
دو سقوط مرگبار بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد و در مجموع ۳۴۶ نفر جان خود را از دست دادند و دلیل هر دو سانحه، به دلیل درست عمل نکردن سیستم کنترل پرواز هواپیما بود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=12927

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰