حرکت صنعت خودرو از« فول ‌مونتاژ کاری» به‌سـوی خودروسازی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

حرکت صنعت خودرو از« فول ‌مونتاژ کاری» به‌سـوی خودروسازی

  • کد خبر : 13289
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
حرکت صنعت خودرو از« فول ‌مونتاژ کاری» به‌سـوی خودروسازی

هیچ‌ کدام از خودروسازان کره‌ جنوبی در تملک دولت این کشور نیستند، اما ۸ مرکز تحقیقاتی خودرو در کره متعلق به دولت است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه‌بهمن روز گذشته درحالی افتتاح شد که این شرکت قصد دارد با جذب قطعه‌سازان مختلف قطعات محصولات سبک و سنگین خود را تولید و تامین کند.
گروه‌بهمن در راستای افزایش بومی‌سازی دو محصول دیگنیتی و فیدیلیتی و همچنین کامیونت شیلر این نمایشگاه را برگزار کرده است و در آن قطعات محصول دیگنیتی و همچنین برخی قطعات کامیونت شیلر به‌نمایش گذاشته شده است تا از توان تولیدکنندگان داخلی برای داخلی‌سازی این خودروها استفاده شود. 
گروه‌بهمن در نظر دارد داخلی‌سازی محصول فیدیلیتی را به‌بیش از ۵۰ درصد برساند و داخلی‌سازی کامیونت شیلر را نیز تا بیش از ۷۰ درصد ارتقا دهد. 
همچنین قرار است روی پلت‌فرم محصول فیدیلیتی چندین خودرو مختلف در کلاس و سگمنت‌های متفاوت تولید شود. در این خصوص با مدیران عامل گروه‌بهمن و شرکت بهمن‌موتور گفت‌وگوهایی را انجام داده‌ایم که مشروح سخنان آن‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه ‌بهمن
ضرورت پرهیز از انحصارگرایی در به‌کارگیری ظرفیت‌های قطعه‌ سازان 
وجود کروز همچنان‌که برای خودروسازان بزرگ یک قوت است، در مجموعه بهمن نیز یک تکیه‌گاه خوب برای برنامه‌های توسعه‌ای است. اما من معتقدم ما به‌تمام قطعه‌سازان احتیاج داریم و مصمم هستیم در این مسیر درها را به‌روی آن‌ها بگشاییم و براساس قیمت و کیفیت تصمیم بگیریم. این مساله در بالاترین سطوح مجموعه تصمیم‌گیری شده است و در نتیجه کروز نیز باید مانند تمام شرکت‌های دیگر پیشنهادهای خود را ارائه کند. شرکت ما هم مانند خودروسازان دیگر می‌خواهد از ظرفیت تمام قطعه‌سازان استفاده کند. 
به‌همین دلیل نمایشگاهی را برای رفع نیازهای خود برگزار کردیم و در این باب ‌هیچ‌گونه انحصاری نیز وجود ندارد. همچنین قرار است در خودرو فیدیلیتی بالای ۵۰ درصد ساخت‌داخل داشته باشیم و در عین حال ما نخستین شرکتی هستیم که در بخش موتورسازی نیز سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌ایم و برای داخلی‌سازی اجزای دیگر خودرو نیز برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری درنظر داریم. اما ساخت‌داخل برای محصول دیگنیتی متفاوت است و قطعا بیش از ۳۰ درصد خواهد بود. 
درهرحال برنامه‌های خود را پیرو سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت دنبال خواهیم کرد. در این میان، وزارت صنایع نیز می‌تواند با اقدامات درست و حمایت از بخش‌خصوصی، انحصار را در این صنعت کاهش دهد.  
بهترین کار دولت این است که به‌جای تولید خودرو، مراکز تحقیقاتی برای این صنعت ایجاد کند. به‌عنوان مثال در کشور کره، هیچ‌یک از خودروسازان متعلق به‌دولت این کشور نیستند؛ اما هشت مرکز تحقیقاتی متعلق به‌دولت است و با بودجه تحقیقاتی می‌چرخد. مشابه این اتفاق باید در ایران هم بیفتد. اگر بخواهیم در کشور خودروسازی داشته‌ باشیم، نیازمند امکانات آزمایشگاهی و استاندارد هستیم. امیدواریم که صنعت‌خودرو از فول‌مونتاژکاری به‌سمت خودروسازی حرکت کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13289

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰