فروش خودرو به شیوه آنلاین - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فروش خودرو به شیوه آنلاین

  • کد خبر : 13430
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۶
فروش خودرو به شیوه آنلاین

خریداران خودرو ترجیح می‌دهند از نزدیک مدل انتخابی خود را ببینند و پشت فرمان آن بنشینند و این درحالی است که حالا فناوری‌های شبیه‌سازی پیشرفته می‌توانند تمام جزئیات فنی و ظاهری خودرو را به‌صورت آنلاین در اختیار خریداران قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، یکی از ادعاهایی که درباره ویروس کرونا مطرح است این‌که ما در این بحران به‌سراغ استفاده از امکاناتی رفته‌ایم که شاید در حالت عادی توجه چندانی به‌آن‌ها نداشته‌ایم. یکی از این موارد تقویت و توجه بیش‌تر به‌فرهنگ و مزایای دورکاری است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی (از جمله گوگل و توییتر) اعلام کرده‌اند که بعد از پشت‌سر گذاشتن بحران کرونا نیز همچنان این شیوه‌ کاری را به‌عنوان یکی از گزینه‌های انتخابی برای کارکنان‌شان در نظر خواهند گرفت. 
همچنین خرید آنلاین گزینه دیگری است که در این دوران اهمیت زیادی پیدا کرده و گرچه پیش از این نیز مردم برای خرید برخی کالاها از طریق پلت‌فرم‌هایی همچون آمازون اقدام می‌کردند اما در شرایط فعلی که خانه‌نشینی از ترس ابتلا به کرونا از حضور افراد در اماکن عمومی به‌شدت کاسته، آن‌ها ترجیح می‌دهند اقلامی همچون خودرو را نیز به‌شکل آنلاین خریداری کنند. این در حالی است که طی ماه‌های نخست اپیدمی، تقریبا در سراسر جهان نمایندگی‌های فروش خودرو تعطیل شدند و بعضی از شرکت‌ها به‌عنوان تنها راه موجود برای ادامه روند فروش به‌تقویت پلت‌فرم‌های فروش آنلاین خود رو آوردند.
نتیجه هرچه که بود این امتیاز را برای خودروسازان به‌همراه داشت که وادار شوند برای جلب رضایت مشتری، به‌شکل جدی‌تری کیفیت فروش آنلاین محصولات خود را افزایش دهند. البته باید در نظر داشت که خریداران خودرو ترجیح می‌دهند از نزدیک مدل انتخابی خود را ببینند و پشت فرمان آن بنشینند و این درحالی است که حالا فناوری‌های شبیه‌سازی پیشرفته می‌توانند تمام جزئیات فنی و ظاهری خودرو را به‌صورت آنلاین در اختیار خریداران قرار دهند.
از دیگر ترجیحات خریداران این است که پیش از نهایی کردن خرید خود، تجربه راندن با خودرو مورد نظر خود را داشته باشند و در دوران همه‌گیری کرونا برخی شرکت‌های خودروسازی این امکان را به‌وجود آورده‌اند که خریداران پس از بررسی مشخصات فنی و ظاهری، زمانی را برای تست رانندگی خودرو مورد علاقه‌شان تعیین کنند و با این هدف و البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، در نمایندگی‌ فروش حضور پیدا کنند.
در صورت نهایی شدن خرید نیز شرکت فروشنده خودرو، آن را در محل مورد نظر خریدار به‌وی تحویل می‌دهد. این می‌تواند از گزینه‌های مورد نظر برای خرید خودرو در آینده باشد و واضح است که شرکت‌ها سعی می‌کنند با نوآوری‌های خود در این بخش، نظر مشتریانشان را هرچه‌بیش‌تر به‌محصولاتشان جلب کنند.
قطعا با پیشرفت و دسترسی هرچه‌بیش‌تر و بهتر به‌فناوری‌های شبیه‌سازی دیجیتال، شیوه خرید کالاهای مختلف تغییر خواهد کرد و شاید دور از ذهن نباشد که تا چند دهه دیگر خیلی از فروشگاه‌هایی که امروزه برای خرید از آن‌ها (از جمله نمایشگاه‌های خودرو) مجبوریم در محیط آن‌ها حضور فیزیکی پیدا کنیم، از دور خارج شوند و جای خود را به‌فروشگاه‌هایی کاملا آنلاین بدهند. 

علی منصوری – عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13430

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰