رونمایی از نخستین کشنده ساخت داخل؛ به زودی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

رونمایی از نخستین کشنده ساخت داخل؛ به زودی

  • کد خبر : 13583
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۹
رونمایی از نخستین کشنده ساخت داخل؛ به زودی

ایران‌خودرو دیزل اقدام به تولید اولین کشنده داخلی تحت عنوان S1943 کرده است. این در حالی است که تاکنون کشنده داخلی در کشور تولید نشده و این نخستین گام برای تولید این نوع محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، صنعت خودرو کشور طی سال‌های اخیر با فرازونشیب بسیاری مواجه بوده است. این نوسان در بخش خودروهای تجاری به‌مراتب بیشتر بوده و این بخش از صنعت خودرو به‌دلیل وابستگی بسیار زیادی که به روابط و شرکای خارجی خود داشته، بیشترین تاثیر را از بحث تحریم‌ها و همچنین مشکلات اقتصادی داشته است. پایین‌آمدن میزان تیراژ و تولید خودروهای کاروتجاری، ضرورت توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش قوای محرکه و استفاده از ظرفیت‌های داخلی را بیش از پیش نمایان کرد. همین مساله باعث شد طی یکی‌دو سال اخیر ایران‌خودر دیزل به‌عنوان لیدر اصلی تولید خودروهای کاروتجاری، دست‌به کار شود و محصولات گوناگونی را با تکیه بر توان داخلی و توسعه محصول در شرکت ایدم عرضه یا آماده عرضه کند. تولید نخستین کشنده ساخت ایران و افزایش توان قوای محرکه اتوبوس‌، کامیون و کشنده با سرمایه‌گذاری مناسب، تنها بخشی از اقداماتی است که ایران‌خودرویی‌ها برای احیای صنعت کاروتجاری کشور انجام داده‌اند.
تولید قوای محرکه تقویت‌شده در شرکت ایدم
موضوع تقویت و به‌روزرسانی قوای محرکه موجود در کشور ازجمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر ازسوی گروه صنعتی ایران‌خودرو انجام شده است. در همین زمینه، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به تولید انبوه موتور OM457 با توان ۳۰۰ اسب‌بخار از آبان‌ماه امسال در شرکت ایدم، از آغاز تولید انبوه نسخه ۴۳۰ اسب‌بخاری آن در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: «موتور ۳۰۰ اسبی OM457 روی اتوبوس‌ و نسخه قوی‌تر آن بر روی کشنده‌های فعلی نصب خواهد شد.»
محصولات جدید با قوای محرکه جدید
قرار است محصولات جدیدی در ایران‌خودرو دیزل با تکیه بر قوای محرکه جدید عرضه شود.  جواد توسلی‌مهر با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرودیزل در حوزه قوای محرکه، گفت: «در پروژه‌های تحقیق‌وتوسعه محصولات دیزل، موتور خودرو ون از ۶۹G4 به ۳TZ ارتقا یافته است.» وی تاکید می‌کند: «این اقدام سبب ارتقای سطح استاندارد آلایندگی شده، این محصول با تغییرات جدید و ظرفیت سالانه ۳۰۰ دستگاه، تجاری‌سازی و تولید شده است.»
کامیونت آترین با موتور کامینز یورو۵
رصد بازار خودروهای سنگین از ابتدای سال ۹۹ نشان می‌دهد تقاضا برای کامیونت‌ها افزایش چشمگیری داشته است و بسیاری نسبت به خرید این نوع محصولات اقبال نشان داده‌اند. این مساله در توسعه محصولات جدید در ایران‌خودرو دیزل مورد نظر قرار گرفته است.
توسلی‌مهر با اشاره به نیاز بازار به کامیونت‌ با فضای بار بیشتر، عنوان کرد: «یکی از اقداماتی که در سال جهش تولید محقق شد، اجرای پروژه کامیونت آترین با موتور کامینز یورو۵ تولید داخل است که درحال‌حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت، در دست اقدام است.»
نیاز کشور به کشنده و ضرورت جایگزینی محصولات فرسوده با محصولات جدید جزو اقداماتی است که باید در صنعت خودرو کشور مدنظر قرار بگیرد. طی یکی‌دو سال اخیر، تقریبا هیچ اقدامی برای جایگزینی محصولات قدیمی انجام نشد. چراکه اصولا تولیدی در این بخش وجود نداشته یا تولیدات موجود به قدری نیست که نیاز کشور را برآورده کند. از این رو، ورود ایران‌خودرو دیزل به بحث تولید یک کشنده داخلی می‌تواند چشم‌انداز مثبتی در این بخش به وجود بیاورد.
رونمایی از نخستین کشنده ساخت داخل
توسلی‌مهر با بیان این‌که ایران‌خودرو دیزل اقدام به تولید اولین کشنده داخلی تحت عنوان S1943 کرده است، اظهار کرد: «تاکنون کشنده داخلی در کشور تولید نشده و این نخستین گام برای تولید این نوع محصولات است. از امکانات این خودرو می‌توان به مطابقت با استاندارد آلایندگی  یورو۴ اشاره کرد.» 
وی افزود: «در گذشته چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت، اما این امکان را در راستای تامین نیاز بازار به کشنده تک‌محور با توان و گشتاور بالا و نیز افزایش سهم بازار شرکت ایران‌خودرودیزل در بخش کشنده فراهم کرده‌ایم. این پروژه بیش‌از ۸۰درصد پیشرفت داشته است.» 
وی افزود: «کشنده S2630 از دیگر محصولات توسعه‌یافته شرکت ایران‌خودرو دیزل است که دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ است. این محصول همچنین دارای ویژگی‌هایی ازجمله افزایش توان موتور، بهبود شرایط اتاق و تبدیل از حالت تک‌کابین به دوکابین است. تعداد ۲۰ دستگاه از این کشنده طبق تعهدات ایجادشده، تا انتهای سال تحویل داده خواهد شد.»
وی از رونمایی کشنده جدید ایران‌خودرو دیزل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «این کشنده مطابق با استانداردهای روز و بر مبنای پلت‌فرم داخلی طراحی شده و دارای طراحی جدید و به‌روز اتاق است.»
تولید مینی ‌بوس ‌های شش و هفت متری
بحث تولید مینی‌بوس نیز با توجه به نیاز کشور، مورد دیگری است که ایران‌خودرودیزلی‌ها در دستور کار قرار داده‌اند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13583

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰