سواری ‌های وارداتی که به صورت صفرکیلومتر در بازار یافت می ‌شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

سواری ‌های وارداتی که به صورت صفرکیلومتر در بازار یافت می ‌شوند

  • کد خبر : 13585
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۳۲
سواری ‌های وارداتی که به صورت صفرکیلومتر در بازار یافت می ‌شوند

این روزها اگر قصد خرید خودرویی غیر لوکس را دارید، باید از بین ۲۵ مدل از ۱۰ برند باقیمانده خودرو خود را انتخاب کنید که ۱۱ مدل از آن را خودروهای سواری همچون هاچ‌بک و سواری‌ها تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای خودرو، بازار خودرو معمولا در آستانه سال نو رونق خاصی پیدا می‌کند. اما امسال برخلاف سال‌های گذشته بازار شب عید خودروهای وارداتی کم‌فروغ‌تر از همیشه است. همچنین از ممنوعیت واردات خودرو به‌کشور حدود سه‌سال می‌گذرد و در این مدت بازار هیچ‌گونه خودرو جدیدی را به‌خود ندیده است. از سوی دیگر موجودی خودروهای صفرکیلومتر هر روز کمتر از روز قبل بوده و اکنون براساس آمار شهودی تقریبا می‌توان گفت تنها ۱۲ درصد از موجودی بازار را خودروهای صفرکیلومتر تشکیل داده و تقریبا نیمی از برندهای موجود در بازار همچنان نسخه صفرکیلومتر دارند.
به‌هرحال طبق رسم هرساله «دنیای ‌خودرو» امسال نیز در یک ماه مانده به‌عید نوروز، سری به‌بازار محکوم به‌مرگ خودروهای وارداتی زدیم که نتیجه آن طی یک هفته و در سه‌نوبت منتشر خواهد شد. در بخش اول به‌سراغ خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند رفتیم و اکنون در بخش دوم خودروهای سواری را معرفی خواهیم‌ کرد و درنهایت به‌سراغ خودروهای لوکس خواهیم رفت.
این روزها اگر قصد خرید خودرویی غیر لوکس را دارید، باید از بین ۲۵ مدل از ۱۰ برند باقیمانده خودرو خود را انتخاب کنید که ۱۱ مدل از آن را خودروهای سواری همچون هاچ‌بک و سواری‌ها تشکیل می‌دهد.
هیوندای آزرا
در میان برندهای باقیمانده در بازار خودروهای صفرکیلومتر، هیوندای بیشترین خودرو موجود را داشته و تقریبا از هر سه‌دستگاه خودرو صفرکیلومتر یک دستگاه از برند هیوندای است. هیوندای آزرا از نظر ابعاد اکنون بزرگ‌ترین سدان صفرکیلومتر غیرلوکس است. مدل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این خودرو دارای رنج قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تا دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است. جالب است بدانید آزرا تنها خودرویی بوده که مدل ۲۰۱۹ آن در بازار موجود است.
هیوندای سوناتای هیبرید
اگر توان خرید هیوندای آزرا را ندارید، می‌توانید یک سدان ارزان‌تر از این برند کره‌ای را خریداری کنید. اکنون مدل ۲۰۱۸ سوناتا با اندازه‌ یک سر و گردن کوچک‌تر از آزرا که درحال حاضر نسخه هیبرید آن در بازار خودروهای صفرکیلومتر موجود بوده، دارای بازه قیمتی یک‌میلیارد و ۶۶۰ تا دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان است. البته با توجه به‌این‌که این روزها خودروهای صفرکیلومتر درحال انقراض هستند، معمولا قیمت‌گذاری آن‌ها فضایی است.
هیوندای الانترا
هیوندای برای کسانی که قادر به‌خرید آزرا و سوناتای هیبرید نیستند، گزینه سوم ارزان‌تری نیز دارد. مدل الانترا که از نظر سایز باز هم یک سر و گردن از سوناتا کوچک‌تر بوده، اکنون در مدل ۲۰۱۸ برای خرید موجود است. 
قیمت این سدان کامپکت از یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان آغاز شده و تا یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان ادامه پیدا می‌کند. الانترا بیش‌ترین موجودی را درمیان خودروهای صفر داشته و تقریبا از هر ۱۰ خودرو یک دستگاه الانتراست.
کیا اپتیمای بنزینی و هیبرید
برند کیا پس از هیوندای دومین برندی است که بیش‌ترین موجودی را در بازار صفرکیلومترها دارد. با این حال موجودی این برند کمتر از نصف موجودی هیوندای بوده که نشانگر اختلاف زیاد هیوندای با تمام برندهای موجود در بازار است. 
سدان متوسط این برند کره‌ای یعنی اپتیما در دو نسخه بنزینی ۲۰۱۶ با قیمت یک‌میلیارد و ۵۳۰ تا یک‌میلیارد و ۶۷۰ میلیون‌تومان و نسخه هیبرید ۲۰۱۸ با رنج قیمت یک‌میلیارد و ۶۸۰ تا دو میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان عرضه می‌شود.
کیا سراتو
کره‌ای‌ها با ۱۰ مدل خودرو بیش‌ترین تنوع را در بازار خودروهای غیرلوکس در ایران دارند و آخرین مدل از این کشور، کیا سراتو است. سراتو سدان دیگری از برند کیا بوده که یک سایز کوچک‌تر از اپتیماست. با وجود این‌که سراتو با الانترا در یک کلاس قرار می‌گیرند، اما این روزها قیمت پایین‌تری نسبت به‌همتای خود دارد. قیمت مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این مدل از کیا از ۹۳۰ میلیون آغاز شده و تا یک‌میلیارد و ۱۳۰میلیون‌تومان ادامه دارد.
تویوتا پریوس
پریوس تنها خودرو سواری موجود تویوتا در بازار خودروهای صفرکیلومتر ایران است و این مدل یک لیفت‌بک هیبرید در سایز کامپکت بوده و آن‌گونه که باید در بازار ایران مورد استقبال قرار نگرفته است. 
بی‌شک هیبرید و لیفت‌بک بودن دو عاملی است که سبب عدم‌استقبال گرم از آن در بازار کشورمان شده و این هیبرید ژاپنی اکنون در مدل ۲۰۱۷ موجود بوده و از ۸۴۰ تا یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان قیمت خورده است.
رنو تلیسمان
رنو در سال‌های آخر حضور خود در ایران با مدل‌های جدیدش توانست گوی سبقت را از حریفان کره‌ای برباید. یکی از محبوب‌ترین خودروهای این برند فرانسوی که توانست به‌خوبی توجه مشتریان ایرانی را به‌خود جلب کند، تلیسمان است. 
هر چند مدتی بعد دیگر خبری از آن استقبال اولیه نبود و این سدان متوسط اکنون در مدل ۲۰۱۸ دارای برچسب قیمت یک‌میلیارد و ۵۳۰میلیون تا یک‌میلیارد و ۷۹۰ میلیون‌تومان است.
میتسوبیشی لنسر

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13585

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰