نظارت کارگروه مشترک سازمان استاندارد و انجمن لنت ترمز بر بازار - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نظارت کارگروه مشترک سازمان استاندارد و انجمن لنت ترمز بر بازار

  • کد خبر : 13643
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
نظارت کارگروه مشترک سازمان استاندارد و انجمن لنت ترمز بر بازار

متقلبینی که با تولیدات زیرپله‌ای و قاچاق، محصولات داخلی را بدنام کرده ‌اند، تحت ‌تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در نشستی که روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در محل هتل ارم تهران با دستور جلسه «ممنوع اعلام ‌کردن واردات کالای خارجی با هدف حمایت از کالای تولید داخل» توسط «انجمن صنایع تولید لنت ‌ترمز و کلاچ ‌ایران» برگزار شد، تولیدکنندگان این صنف به بیان مشکلات و معضلات خود در صورت بازگشت به شرایط واردات این کالا پرداختند. 
سیدحسین لاجوردی، رئیس هیات ‌مدیره انجمن صنایع تولید لنت‌ ترمز و کلاچ کشور در توضیح دلایل برگزاری این جلسه فوق ‌العاده گفت: «همان‌طور که مستحضرید واردات کالای خارجی ممنوع اعلام نشده و فعلا واردات تحت کنترل است. تا امروز با قوت و همدلی که تولیدکنندگان و اعضای انجمن داشتند، توانستیم از واردات اقلام خارجی جلوگیری کنیم. اما خطر واردات همچنان به‌صورت بسیار جدی در کمین است. همین احساس خطر باعث شد این همدلی و هماهنگی بین اعضای انجمن و اعضای هیات‌مدیره برقرار شود تا رونق و افزایش کیفی‌وکمی تولید در جایگاه خود باقی بماند و جلب‌نظر مردم هم حاصل شود، حق هم همین است تا تولیدکنندگان داخلی به‌دلیل سرمایه‌گذاری کلانی که در این صنعت انجام داده‌اند، در جایگاه خود بتوانند پرقدرت باقی بمانند.» 
گفتنی است به‌رغم آن‌که انجمن صنایع تولید ترمز و کلاچ کشـور فعالیتی در زمینه واردات ندارد، نمایندگــــــانی از واردکنـــــــندگان بزرگ لنت برای هم‌اندیشی با تولیدکنندگان در جلسات این انجمن حضــــــور پیدا می‌کنند.
سیدحسین لاجوردی، رئیس هیات‌ مدیره انجمن صنایع تولید لنت‌ ترمز و کلاچ کشور
رد درخواست کاهش تعرفه واردات لنت ازسوی وزارت صمت
ازجمله اقداماتی که انجمن صنعت لنت و کلاچ طی سنوات گذشته انجام‌ داده است، می‌توان به افزایش تعداد اعضا از ۱۹ به ۴۰ نفر اشاره کرد که باعث شده است با قدرت بیشتری درمقابل واردات عمل کند. در این جلسه از سایر تولیدکنندگان غیرعضو در این انجمن درخواست شد برای افزایش توان هرچه بیشتر عضویت خود را اعلام کنند. 
همچنین می‌توان به افزایش تعرفه واردات لنت‌ترمز از ۱۲به ۳۲درصد اشاره کرد که با همت و پیگیری اعضای هیات‌مدیره این انجمن رخ داده است. موضوع دیگر آن‌که با همین تعرفه ۳۲درصد، واردکنندگان در جلسات مختلف که با سازمان‌های مربوطه داشته‌اند، درخواست کاهش تعرفه داده‌اند. اما با همت هیات‌مدیره و هماهنگی با اعضای کمیسیون‌های مربوطه، این درخواست‌ها ناکام مانده البته با توجه به این‌که فرهنگ مصرفی در کشور متاسفانه خارجی‌پسند است، همچنان نسبت به خرید کالای خارجی تمایل دیده می‌شود. 
این است که بستن راه واردات کار راحتی نبوده و برای آن زحمت کشیده شده است. پس اگر باردیگر واردات برقرار شود، برگشتن به حالت قبل کار راحتی نخواهد بود. این در حالی است برخی بازرگانان با مراجعه به وزارت صمت و اعلام اینکه کالاهای داخلی کیفیت و کمیت لازم را ندارند، درخواست واردات داده‌اند و همچنین طوماری به امضای جمعی از فروشندگان بازار به دست وزارت صمت رسانده‌اند. 
گرچه وزارت صمت همراه با انجمن جلسات متعددی برگزار کرده اما ضروری است تولیدکنندگان اطلاعات دقیق مجموعه خود را به‌صورت مکتوب به انجمن ارسال کنند. این اطلاعات می‌تواند به تهیه مستندات خاصی که جلوی واردات را می‌گیرد، کمک کند. زیرا براساس بررسی‌هایی که در بازار داشته‌ایم، به‌هیچ‌عنوان و تحت‌هیچ شرایطی کمبودی وجود ندارد. لنت‌ترمز به اندازه کافی در داخل تولید می‌شود، تاجایی‌که برخی تولیدکنندگان تا سقف انبارهایشان موجودی دارند. 
از موضوعات دیگر، انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان ملی استاندارد درزمینه رصد بازار و پیدا کردن متقلبین، تولیدات زیرپله‌ای و قاچاق است زیرا تولید داخل را تحت تاثیر قرار داده و بدنام کرده‌اند. در این زمینه، براساس تفاهم‌نامه انجمن با سازمان استاندارد، فعالیت کارگروه مشترک به‌زودی از تهران آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=13643

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰