۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب می‌شود

  • کد خبر : 14289
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب می‌شود

رئیس سازمان راهداری با تاکید بر این‌که ارتقای ایمنی جاده‌ها دغدغه اصلی سازمان است از برنامه‌ریزی برای نصب ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، داریوش امانی با گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: باتوجه به اهمیت موضوع ایمنی در حمل و نقل و تأثیر آن در توسعه اقتصادی، نامگذاری این روز به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در راستای تأکید بیش از پیش بر رعایت نکات ایمنی در شقوق مختلف حمل و نقل و از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای بوده‌ است.
وی ادامه داد: به این ترتیب موضوع حیاتی و مهم ایمنی هر ساله مورد توجه آحاد مختلف جامعه به ویژه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد و اهمیت آگاه‌سازی جامعه، آموزش و انجام اقدامات مؤثر در زمینه ارتقای ایمنی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای کشور اشاره کرد و افزود: در راستای اصلاح و رفع نقاط پرحادثه در طول محورهای مواصلاتی کشور، این نقاط شناسایی شده و طی تفاهم صورت گرفته با پلیس راه، بخش زیادی از نقاط مذکور تاکنون رفع شده است. امیدواریم سایر نقاط شناسایی شده نیز تا پایان سال جاری رفع شود و تا زمان رفع نقاط مذکور، پیش‌بینی لازم برای آشکارسازی این نقاط و اطلاع‌رسانی لازم به رانندگان در طول مسیرها صورت گرفته است.
ریس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی در طول راه‌ها از اقدامات بنیادین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت ایجاد امکان استراحت کاربران جاده‌ای و پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی است.
امانی در این‌باره یادآور شد: در زمان حاضر ۸۷۷ مجتمع خدماتی – رفاهی در راه‌های کشور در حال بهره‌برداری است، ۴۹۶ مجتمع‌ خدماتی – رفاهی در حال احداث و ۸۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی در مرحله اخذ استعلام است و به طور میانگین در هر ۹۶ کیلومتر یک مجتمع خدماتی – رفاهی وجود دارد که با بهره‌برداری از مجتمع‌های در حال احداث، این رقم به طور میانگین به هر ۶۱ کیلومتر یک مجتمع خواهد رسید.
وی درباره اقدامات نرم‌افزاری در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌های کشور اضافه کرد: باتوجه به تأثیر دوربین‌های نظارت تصویری و دوربین‌های ثبت تخلفات حمل و نقل جاده‌ای در رعایت نکات ایمنی تردد توسط رانندگان و کاربران جاده‌ای، برمبنای فراخوان صورت گرفته،  ۲۰۰۰ دستگاه دوربین‌ نظارت تصویری و دوربین ثبت تخلفات به تعداد فعلی اضافه شود که پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی دوربین‌های مذکور، قدرت نظارت و به تبع آن ضریب ایمنی در جاده‌های کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اجرای اقداماتی نظیر خط‌کشی، نصب نیوجرسی و گاردریل را در راستای ایمن‌سازی راه‌ها عنوان کرد که در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.
امانی از افزایش تعاملات با معاونت راهور نیروی انتظامی به منظور همراهی و همدلی بیشتر بین دو دستگاه در جهت افزایش ایمنی خبر داد و گفت: احداث پاسگاه‌های منسجم از سالیان قبل آغاز شده و در سال‌جاری پیش‌بینی برای احداث ۴۰ پاسگاه در طول راه‌های کشور به منظور افزایش نظارت پلیس صورت گرفته است.
وی افزود: با راه‌اندازی برنامه تلویزیونی «رو به راه» و برنامه رادیوری «با من راه بیا» تلاش شده از ظرفیت رسانه ملی در جهت دریافت دیدگاه‌ها و گزارش‌های مردمی و ترویج فرهنگ ایمنی در این بخش استفاده شود، همچنین از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط مطلوب با مخاطبان و اطلاع‌رسانی‌های لازم درخصوص ایمنی بهره‌برداری شود.
وی تاکید کرد: آموزش رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای از دیگر رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در دوره شیوع ویروس کرونا این دوره‌های آموزشی  به صورت مجازی برای رانندگان برگزار می‌شود.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،وی تحقق ایمنی پایدار را در گرو مشارکت همگانی و تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و ابراز امیدواری کرد مجموع برنامه‌های پیش‌بینی شده، منجر به افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در بخش حمل و نقل جاده‌‌ای شود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14289

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰