سن متوسط خودروها به بالاترین رکورد خود رسیده است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

سن متوسط خودروها به بالاترین رکورد خود رسیده است

  • کد خبر : 14763
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
سن متوسط خودروها به بالاترین رکورد خود رسیده است

خودروها، وانت ها و شاسی بلندها در حال پیرتر شدن هستند و قیمت خودروهای دست دوم رو به بالا است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از یو اس ای تودی، گذشت آن روزگاری که خودروها بعد از پیمایش ۱۰۰ هزار مایل (۱۵۰ هزار کیلومتر) سر از بازیافت و قیچی خودرو در می آوردند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط IHS Markit ، مؤسسه تحقیقاتی که سالانه سن متوسط خودروها را منتشر می کند، متوسط سن خودروها در خیابان ها و  جاده های آمریکا به بیش از ۱۲ سال رسیده است.
این موضوع نشان می دهد که هم خودروها دوام و استحکام بیشتری پیدا کرده اند و هم ارزش آنها به سرعت افت نمی کند. تاد کامپائو Todd Campau معاون خدمات پس از فروش IHS‌ می گوید: «به نظر می آید که پیمایش ۳۰۰ هزار مایل [نزدیک به نیم میلیون کیلومتر] در حال عادی شده است.»
به بیان دقیق تر متوسط سن خودروها در حال حاضر ۱۲٫۱ سال است در حالی که در سال ۲۰۲۰ متوسط سن خودروها ۱۱٫۹ سال بود.
این گزارش ها در حال منتشر می شوند که قیمت خودروهای دست دوم در حال افزایش است و بخشی از علت آن کمبود شدید تراشه ها و پردازشگر های نیمه هادی در صنعت خودرو است. این کمبود هم نتیجه تعطیلی های سراسری ناشی از همه گیری ویروس کرونا بوده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مشاخص ارزش خودروهای دست دوم مانهایم Manheim Used Vehicle Value Index متوسط قیمت خودروهای دست دوم در بازار آمریکا در ماه مه ۲۰,۴۲۶ دلار بوده که ۴٫۹ درصد نسبت به ماه آوریل افزایش نشان داده و نسبت به ماه مه سال ۲۰۲۰، حدود ۴۶,۷ درصد افزایش یافته است.
به نظر می رسد که افزایش قیمت خودروهای دست دوم هنوز روی متوسط سن خودروها اثر نگذاشته و در آینده نه چندان دور آثار خود را برجای خواهد گذاشت.
البته عوامل دیگری هم سن متوسط خودروها را بالا برده و آن افزایش دوام و اطمینان فناوری های ایمنی جدید و بهبود در کیفیت خودروها هم مؤثر بوده اند. به طور کلی هر چقدر هم که خودروی شما ارزش بالاتری داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که شما آن را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.
کامپائو می گوید: «هر چقدر ارزش باقیمانده یک خودروی دست دوم بالاتر باشد، زمان طولانی تری دست صاحب اول خود باقی می ماند.»

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14763

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰