تخلف در هیأت مدیره قشم ایر/متهم سقوط هواپیمای یاسوج رئیس هیئت مدیره می‌شود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تخلف در هیأت مدیره قشم ایر/متهم سقوط هواپیمای یاسوج رئیس هیئت مدیره می‌شود؟

  • کد خبر : 14843
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
تخلف در هیأت مدیره قشم ایر/متهم سقوط هواپیمای یاسوج رئیس هیئت مدیره می‌شود؟

علی عابدزاده، رئیس سابق سازمان هواپیمایی، طی حکم دادگاه کیفری کارکنان دولت به دو سال محرومیت و ممنوعیت از اشتغال در سمت‌های مدیریتی و عضویت در انجمن‌ها و هیئت‌مدیره‌ شرکت‌های هوانوردی و هواپیمایی محکوم شده است و انتصاب وی در هیأت مدیره قشم ایر تخلف از قانون و حکم دادگاه است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از فارس اواخر بهمن ۹۶ بود که سانحه ‌هواپیمای ATR مسیر تهران-یاسوج رخ داد و همه ۶۶ سرنشین این هواپیما جان باختند.
پس از برگزاری دادگاه این سانحه، علی عابدزاده رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری به علت صدور مجوز پرواز در آن شرایط و ضعف در نظارت‌های حاکمیتی، یکی از متهمان این حادثه بود که با حکم تسبیب در قتل شبه عمد، مجرم شناخته شد.
اما علی عابدزاده با قید وثیقه آزاد شد و در آن زمان به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی باز به صدور مجوزهای پروازی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی پرداخت؛ این پرسش هیچ گاه پاسخ داده نشدکه چنین فردی که متهم ضعف در نظارت‌های حاکمیتی است، چطور در رأس هرم مدیریتی این سازمان استراتژیک و حساس باقی مانده است.
به هر حال پس از کش و قوس های فراوان روز ۱۵ مرداد ۹۹ بود که کاپیتان تورج دهقانی زنگنه با تایید هیات وزیران به عنوان بیست و نهمین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری منصوب و جایگزین علی عابدزاده شد.
حال و در این شرایط ، عابدزاده که هم‌اکنون با قید وثیقه به‌ جهت تسبیب در قتل آزاد است و با حمایت‌های عباس آخوندی در دوره حاکمیت خود در سازمان هواپیمایی آسیب های زیادی به صنعت هوایی کشور زد، با وجود احکام دادگاه و بازنشسته شدن و البته با فشار و اصرار همین جریان، قرار است امروز به‌ عنوان رئیس هیئت‌مدیرهٔ شرکت هواپیمایی‌ قشم منصوب شود.
شرکت هواپیمایی قشم ایر یک شرکت عمومی است، مالکیت این شرکت هواپیمایی پیش از این در اختیار بابک زنجانی بود که در راستای تهاتر بخشی از دیون و بدهی های وی به وزارت نفت، این شرکت هواپیمایی در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفت.
قشم‌ایر از آن‌ دسته شرکت‌هایی‌ است که هم‌اکنون از منابع دولتی و عمومی برای ادارهٔ آن استفاده می‌شود اما برای نفی نظارت از سوی نهادهای قضایی و امنیتی، تاکنون به‌عنوان شرکت دولتی و‌ یا عمومی معرفی نشده‌ است. 
به عقیده برخی مطلعان صنعت هوایی، این شرکت هواپیمایی به‌دلیل ماهیّت مبهم و خاکستری، تبدیل به حیاط خلوتی اَمن جهت تأمین منافع بعضی گروه‌های خاص شده‌ است.
حکم مدیرعامل هواپیمایی قشم‌ایر توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت صادر می‌ شود. طبق پیگیری‌ها امروز ساعت ۱۳ جلسه هیئت مدیره قشم ایر برای انتصاب علی عابدزاده در ریاست هیئت مدیره قشم ایر برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14843

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰