کاهش گازهای آلاینده با مبدل‌های ایران‌ساخت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

کاهش گازهای آلاینده با مبدل‌های ایران‌ساخت

  • کد خبر : 14869
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
کاهش گازهای آلاینده با مبدل‌های ایران‌ساخت

فعالان فناور یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به تولید نمونه ایران‌ساخت مبدل‌های آلاینده شدند که به گفته آنها تولید این محصول باعث بی‌نیازی کشور از واردات و ارتقای سلامت و محیط زیست‌ می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد مولوی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: تولید مبدل‌ ذرات و گازهای آلاینده به فرآورده‌های بی خطر بخشی از توانمندی فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان است و نمونه‌های ایران‌ساخت با میانگین عمر بالای ۵ سال، می‌توانند ضمن ارائه کارایی نمونه‌های وارداتی، سهم قابل توجهی در صادرات نیز ایفا کنند. به طوری‌که برخی از کشورهای منطقه از مشتریان بالقوه این محصول ایران‌ساخت به شمار می‌روند.
مولوی‌زاده تلاش های این شرکت برای تحقق تولید مبدل با هزینه تمام شده منطقی و تبدیل شدن این شرکت دانش‌بنیان به یکی از تولیدکنندگان ملی و منطقه‌ای مبدل‌های آلاینده را یکی از چالش‌ها دانست و افزود: بخش تحقیق و توسعه فعالی داریم که توانسته است ضمن ارائه خدمات معتبر به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، در رشد و ارتقای سایر حوزه های دانش مبدل کشور نقش اثربخشی داشته باشد.
وی تولید و تجاری‌سازی مبدل‌های منطبق با روزآمدترین استانداردهای آلایندگی را از دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: تحقیق و توسعه در مسیر تولید مبدل‌های منطبق با استانداردهای جهانی، نیازمند پژوهش و مطالعه مستمر در این حوزه است که موفق شدیم با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته به آن دست پیدا کنیم.
تولید انبوه انواع واشرهای آب بندی اگزوز خودرو یکی دیگر از قطعاتی است که در کاهش آلایندگی ناشی از دود اثر دارد و به همین علت، شرکت مذکور از یک دهه پیش تولید این قطعه را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره ساخت این دست محصولات گفت: موفق شدیم زنجیره ارزش در حوزه آلایندگی خود را با تولید تجهیزاتی مانند رینگ سیل، سرامیک‌های حاوی عناصر تبدیل کننده و سنجش کیفیت تولیدات منطبق با استانداردهای روز کامل کنیم، به طوری که امروز علاوه بر تامین نیاز صنعت داخلی، راه را برای خلق ارزش افزوده به واسطه صادرات این فراورده‌ها هموار کردیم.
این فعال فناور اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را دستاورد این تولیدات ایران‌ساخت دانست و افزود: خوشبختانه در بخش‌های مختلف شرکت از بخش تولید، تحقیق و توسعه تا آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، زمینه برای اشتغال متخصصان در حوزه‌هایی چون متالورژی، مکانیک، مهندسی و شیمی فراهم شده است و بیش از یک هزار نیروی انسانی به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مبدل‌های ایران‌ساخت فعالیت دارند.
مولوی‌زاده با اشاره به بخش پژوهش و کیفیت سنجی این مجموعه دانش‌بنیان، توضیح داد: آزمایشگاه این شرکت به طور کلی در سه بخش ابعادی، مترولوژی و مکانیک تقسیم می‌شود و توانستیم با ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساخت‌ها گستره تحقیقات و فعالیت‌های فناورانه را افزایش داده و با ارائه خدمات معتبر به شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی، در رشد و ارتقای سایر حوزه های دانش مبدل کشور به ایفای نقش بپردازیم.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14869

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰