تحقیقات توتال برای استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت کشتی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

تحقیقات توتال برای استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت کشتی

  • کد خبر : 14898
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
تحقیقات توتال برای استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت کشتی

توتال‌ انرژی طی همکاری مشترک با مجموعه‌ای از فعالان دریایی درحال تحقیق درباره استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین در دریاست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در آخرین تحقیقات توتال‌انرژی که با ۲۲ شرکت پیشرو در صنایع مختلف شکل گرفته، این شرکت‌ها به تفاهم‌نامه مشترک «MoU» رسیده‌اند که براساس آن آمونیاک به‌عنوان سوخت جایگزین دریایی موردمطالعه قرار خواهد گرفت. البته این سوخت قرار نیست در کشتی‌ها مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در معادن دریایی، تولید برق، موادشیمیایی، ترمینال‌های کشتیرانی، کشتی‌سازی، کارخانه‌های دریایی، مخازن دریایی و موارد دیگر نیز کاربرد دارد.
تحقیقات مشترکی که براساس این توافق انجام خواهد شد، چارچوب مشخصی برای به چالش کشیدن صنایع مختلف به‌منظور همگام‌سازی استفاده از سوخت‌های آمونیاکی دارد. ازسوی‌دیگر شرکت‌های مشارکت‌کننده در این طرح فرصت خواهند داشت با روند حذف کربن نیز همراه شوند. این روند شامل ارزیابی ایمنی کشتی که با سوخت آمونیاک حرکت می‌کند، کارایی این سوخت و همچنین میزان انتشار آلاینده‌های آن خواهد بود.
توتال در بخش جداگانه‌ای به بررسی روند تامین، پالایش، تولید، بسته‌بندی و حمل سوخت‌های آمونیاکی می‌پردازد تا بررسی کند که چقدر در کاهش تاثیر کربن موثر هستند.
۲۲ امضاکننده این قرارداد شامل شرکت‌های Itochu Enex، Itochu، Abs، Anglo American، Classnk، DNV، Equinor، گروه فلزاتFortescue ، Genco شیپینگ اند ترندینگ، Jera، K-line، MAN Energy Solutions، Mitsui E&S Machinery، Nihon Shipyard، NS United، Pavilion Energy، Trafigura،صنایع Ube ، Uniper SE، Uyeno Transtech، Vale و ترمینال Vopak سنگاپور هستند.
در هدف‌گذاری حذف چرخه مصرف کربن، آمونیاک یک سوخت خوب به نظر می‌رسد، چراکه حداقل برای کشتی‌های بزرگ که در اعماق دریا سفر می‌کنند، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.
در طبیعت می‌توان آمونیاک سبز را در روند تولید هیدروژن سبز با استفاده از برق تجدیدپذیر تولید کرد یا براساس تئوری‌ها می‌توان سوختی داشت که کمترین تاثیر منفی را در آب‌وهوای زمین دارد. البته سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) نیز پژوهشی درباره امکان استفاده از این ماده در صنعت دریایی را توصیه کرد.
اخیرا برای ارزیابی پتانسیل‌های فنی این سوخت توتال‌انرژی اقدام به استفاده از آن به صورت آزمایشی کرده است. البته این شرکت به ۲۲ شرکت بسنده نکرده و در حال تعامل با سایر سردمداران صنعت دریایی دنیاست تا این پروژه را با توان هرچه بیشتر پیش ببرد.
از سال ۲۰۱۹ توتال‌انرژی به‌عنوان یکی از اعضای انجمن انرژی آمونیاک شناخته شد و از آن زمان در حال ترویج مزایای استفاده از این ماده به‌عنوان سوخت پاک است و در تحقیقات خود کاربردهای آن را بررسی می‌کند.
همچنین یکی از واحدهای توتال‌انرژی در ژوئیه سال ۲۰۲۰ موفق به تجاری‌سازی هیدروژن پاک (سبز) شد، به همین دلیل این شرکت علاقه‌مند است ترویج این سوخت را پیگیری و خود را به عنوان پایه‌گذار سوخت جدیدی به دنیا معرفی کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=14898

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰