دیگر خبری از جلوپنجره غول پیکر نیست - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

دیگر خبری از جلوپنجره غول پیکر نیست

  • کد خبر : 15041
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
دیگر خبری از جلوپنجره غول پیکر نیست

ب ام و سری۲ مدل ۲۰۲۲ بزرگتر و قوی تر است و خوشبختانه جلوپنجره آن نرمال است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بعد از آن که مشتریان طراحی جنجالی سری۴ را نپسندیدند، هواداران این برند آلمانی منتظر بودند ببینند که این کمپانی با سری۲ کوپه ۲۰۲۲ چه می کند. خبر خوب آن که دیگر خبری از جلوپنجره غول پیکر über-grille نیست. به علاوه، سری۲ توان بیشتری نسبت به گذشته دارد.
با این که جلوپنجره سری۲ کوپه با در نظر گرفتن استانداردهای ب ام و نسبتاً نرمال است، با این حال نسبت به جلوپنجره های همیشگی ب ام و،‌ متمایز است. البته همان طور که انتظار می رفت چراغ های جلو همان شباهت به کوسه را حفظ کرده و سپرها هم وق زده و برجسته باقی مانده، بینی آن کشیده تر شده و سطح افقی رویه صندوق عقب خودرو [deck] هم کمی برجسته تر شده است. این تغییر ظاهر شاید به این دلیل است که واقعاً هم سری۲ جدید نسبت به نسل قبل از خود بزرگتر شده است. به بیان دقیق تر، بسته به این که ۲۳۰i باشد یا M240i بین ۳٫۵ تا ۴٫۳ اینچ بلندتر شده است. حتی فاصله بین دو محور جلو و عقب این خودرو هم ۲ اینچ طویل تر و ۲٫۶ عریض تر است.
قوای محرکه سری۲ جدید هم دو انتخاب به مشتری می دهد. مدل پایه تر با امکانات کمتر ۲۳۰i با گنجایش ۲ لیتر مجهز به توربوشارژر است و با چهار  سیلندر نسبت به نسل قبل ۷ اسب بخار توان بیشتر و ۳۷ پوند-فوت گشتاور بالاتر دارد یعنی ۲۵۵ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور. در حالی که در مدل M240i‌ آن ۶ سیلندر،‌ با گنجایش موتور ۳ لیتر توان موتور ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۹ پوند-فوت است. یعنی نسبت به نسل قبل ۴۷ اسب بخار بیشتر و ۱ پوند-فوت گشتاور بالاتر است. هر دو مدل این انتخاب را به مشتری می دهد که یا توان موتور فقط به محور عقب منتقل شود یا هر چهار چرخ. اما سامانه انتقال قدرت آن فقط ۸سرعته است. سری۲ فعلی همان طور که می دانید ۶سرعته است.
سپرهای جلو و درب موتور این سری۲ جدید آلومینیمی است تا توزیع وزن جلو و عقب خودرو یکنواخت شود. مدل ۲۳۰i‌ که ۳,۵۱۹ پوند وزن دارد توزیع وزن بین جلو به عقب ۵۱٫۶% ‌ به ۴۸٫۴%‌ است. در مدل ۲۴۰i xDrive‌ با وزن ۳,۸۷۱  پوند این نسبت ۵۳٫۱%‌ به ۴۶٫۹‌ درصد است. مدل های M240i‌ امکانات بیشتری دارند و از لحاظ عملکردی بهترند. دیفرانسیل عقب آن الکترونیکی کنترل می شود،‌ سیستم تعلیق آن وفق پذیر است و کلیپرهای ترمز جلوی آن ۴ پیستون دارد و بزرگتر است.
از لحاظ تریم داخلی هم همان حس ب ام و حفظ شده اما کمی هم به روز شده است. دریچه های هوا و صفحه نمایش های روی داشبورد شکل هندسی مناسب تری پیدا کرده اما همچنان جسورانه باقی مانده است. به طور استاندارد مثل بقیه ب ام و ها سه زون یا ناحیه تهویه هوا تعریف شده،‌ صندلی ها برقی است و ترمز اضطراری خودکار در این خودرو فعال است،‌ سامانه حفظ بین خطوط دارد و اگر خودرویی در نقطه کور آن قرار بگیرد،‌ بوق و چراغ هشدار دارد. سیستم صوتی آن ۱۰ بلندگو دارد و به سامانه کارپلی اَپل یا اتو اندروید به خواست مشتری مجهز می شود. هنگام خرید هم امکان انتخاب برخی از آپشن های بیشتر هم وجود دارد.
سری۲ مدل ۲۰۲۲ از ماه نوامبر همین امسال آماده فروش می شود. ابتدا هم ۲۳۰i‌ پیشرانه عقب و M240i‌ هر چهار چرخ عرضه می شوند بعد هم ۲۳۰i‌ پیشرانه به هر چهار چرخ و M240i‌ پیشرانه عقب هم به آپشن ها [انتخاب های مشتری] اضافه می شود.  قیمت ها هنوز اعلام نشده اند اما تا اوایل پاییز مشخص خواهند شد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=15041

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰