صعود تک‌پله‌ای یک اتوبوس و ورود یک کِشنده جدید تنها اتفاقات مثبت ارزیابی خردادماه - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
بررسی گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد:

صعود تک‌پله‌ای یک اتوبوس و ورود یک کِشنده جدید تنها اتفاقات مثبت ارزیابی خردادماه

  • کد خبر : 15518
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
صعود تک‌پله‌ای یک اتوبوس و ورود یک کِشنده جدید تنها اتفاقات مثبت ارزیابی خردادماه

در سگمنت باری‌های سنگین و نیمه‌سنگین در خردادماه سال جاری تنها دو محصول مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ایران‌خودرو دیزل تنها خودروسازی که در این بخش محصولاتی را عرضه کرده است؛ مینی‌بوس آرین و اتوبوس شهری آتروس.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل را در خرداد ماه سال جاری نیز منتشر کرد. این شرکت به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد. در بخش خودروهای تجاری سبک و نیمه‌سنگین در خردادماه امسال ۱۷ محصول توسط این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که وانت‌ها و کامیونت‌ها به ترتیب بی‌کیفیت‌ترین و باکیفیت‌ترین بخش ارزیابی خودروهای تجاری بوده‌اند. همچنین صعود یک‌پله‌ای اتوبوس آتروس ایران‌خودرودیزل و ورود کشنده جدید دیمادیزل را می‌توان تنها اتفاقات مثبت ارزیابی خودروهای تجاری در سومین ماه از سال جاری دانست.
روزهای پایانی نیسان آبی با یک ستاره کیفی

در آخرین آمار منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پنج مدل از وانت‌های داخلی مورد ارزیابی قرار گرفتند که براساس این گزارش به نظر می‌رسد این گروه در خردادماه نیز تغییر چندانی نداشته و همچنان این خودروها با کیفیت نه‌چندان مطلوب تولید می‌شوند. در این گزارش نیز سه مدل سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین و دو کابین تیپ ۳ محصول بهمن‌موتور موفق به کسب سه‌ستاره کیفی شده‌اند که در مقایسه با ماه گذشته افت یا پیشرفتی را به ثبت نرسانده‌اند. همچنین وانت نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز آپشنال در رده چهارم و پنجم این خودروها قرار گرفته‌اند؛ این محصول پرطرفدار زامیاد اما همچنان تنها یک ستاره کیفی به دست می‌آورد. البته مدیرعامل سایپا به تازگی خبر از توقف تولید این وانت داده و جایگزینی آن با وانت باکیفیت پادرا پلاس داده است.

صعود اتوبوس آتروس ایران‌خودرودیزل به رده چهارستاره‌ها
در سگمنت باری‌های سنگین و نیمه‌سنگین در خردادماه سال جاری تنها دو محصول مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ایران‌خودرو دیزل تنها خودروسازی که در این بخش محصولاتی را عرضه کرده است؛ مینی‌بوس آرین و اتوبوس شهری آتروس.
در اردیبهشت‌ماه مینی‌ ایسوزو سحر محصولات بهمن‌دیزل با پنج ستاره کیفی در این ارزیابی در جایگاه نخست مسافری‌های نیمه‌سنگین قرار داشت، خرداد ماه اما تنها مینی‌بوس آرین با سه ستاره در این ارزیابی دیده می‌شود. اتوبوس شهری آتروس اما چند ماهی است در ارزیابی خودروهای سنگین بدون رقیب شرکت می‌کند. این اتوبوس که کار خود را به سه‌ستاره کیفی آغاز کرد حالا در خردادماه ۱۴۰۰ توانست با یک پله صعود، به عنوان یک خودرو مسافری سنگین چهار ستاره بدرخشد.
حضور پرقدرت کامیونت‌های چهار و پنج ستاره در ارزیابی کیفی
باری‌های نیمه‌سنگین اما در چند ماه اخیر با قدرت در دستان شرکت بهمن‌دیزل بوده است. کامیونت ایسوزو nmr85 و NPR75K به عنوان دو محصول داخلی که موفق به کسب پنج‌ستاره کیفی شده‌اند، همچنان صدرنشین این گروه هستند. گروه بهمن چند ماهی است که در بخش خودروهای سنگین خود تحولاتی را ایجاد کرده و به نظر می‌رسد اهداف مشخصی برای دستیابی به کیفی‌ترین خودروهای ساخت داخل را دارد. این در حالی است که جایگاه سوم این بخش هم در اختیار کامیونت شیلر بهمن دیزل قرار دارد که این خودروها هم با چهار ستاره کیفی در ارزیابی ماه‌های اخیر مشارکت داشته است. جایگاه چهار این بخش نیز در اختیار کامیونت الوند سایپادیزل است که موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده است. در مجموع می‌توان گفت کامیونت‌های داخلی، یکی از کیفی‌ترین بخش‌ها در ارزیابی ماه‌های اخیر را در اختیار داشته‌اند.
جایگاه اول کشنده‌ها در اختیار تازه‌وارد دیمادیزل
کامیون‌ها و کشنده‌های داخلی نیز در ماه‌های اخیر پیشرفت مناسبی را از نظر کیفیت به دست آورده‌اند. کامیون‌ ایسوزو NPR75M با پنج ستاره در جایگاه نخست کامیون‌ها و به‌دنبال آن کامیون بنز WH ایران‌خودرودیزل با سه ستاره در جایگاه دوم این بخش قرار گرفته است.
در سگمنت کشنده‌ها رقابت تنگاتنگ‌تری وجود دارد چرا که هر چها محصول حاضر در این بخش موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند؛ کشنده نیوفوتون آئومان H4 محصول ایران‌خودرودیزل، کشنده FAW J6 سیباموتور و سیتراک C7 شرکت پیلسان در خرداد ماه سال جاری به ترتیب جایگاه دوم تا سوم این بخش را در اختیار گرفتند. در جایگاه نخست این سگمنت نیز شاهد حضور کشنده دیما HT490 از شرکت دیمادیزل هستیم؛ محصولی تازه‌وارد که در رقابت با سایر خودروهای این بخش موفق به کسب جایگاه اول شده است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=15518

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰