میزبان‌هایی که آداب مهمانداری را از یاد برده‌اند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

میزبان‌هایی که آداب مهمانداری را از یاد برده‌اند

  • کد خبر : 16384
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۰۳
میزبان‌هایی که آداب مهمانداری را از یاد برده‌اند

این روزها اما حذف کیترینگ و پذیرایی در پروازها که همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام شد، هنوز ادامه دارد و به عامل مهمی در کاهش سطح سرویس و نارضایتی مشتری‌های ایرلاین‌ها تبدیل شده است.

شرکت‌های هواپیمایی از زیر بار یکی از مهم‌ترین وظایف خود یعنی کیترینگ به بهانه کرونا، شانه خالی کرده‌اند

فرنوش آباء| هر مسافری که به‌دنبال خرید بلیت هواپیما برای سفر داخلی یا خارجی است، ایمنی و کیفیت پرواز از مهم‌ترین معیارهایشبرای انتخاب شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود.

این روزها اما حذف کیترینگ و پذیرایی در پروازها که همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای مصوبه فاصله گذاری اجتماعی درپروازها انجام شد، هنوز ادامه دارد و به عامل مهمی در کاهش سطح سرویس و نارضایتی مشتری‌های ایرلاین‌ها تبدیل شده است. ایندرحالی است که مقررات مربوط به مقررات پرواز تاکید دارد که مقدار مشخصی کیلو کالری باید هنگام سفر برای پذیرایی از مسافر درنظر گرفته شود. دلیل آن هم افت فشار خون و قند خون مسافران به دلیل کاهش فشار هوا است.

تا زمانی که مسافران واکسینه نبودند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در پروازها رعایت می‌شد، در حوزه کترینگ و پذیرایی از مسافر،نظارت‌ها سخت‌گیرانه‌تر بود و همه شرکت‌های هواپیمایی کترینگ را حذف کرده‌ بوند. اما اکنون با ظرفیت گیری کامل پروازها و با وجوداینکه هزینه پذیرایی در طول سفر از روی بلیت حدف نشده است، بسیاری از ایرلاین‌ها یا از مسافران پذیرایی نمی‌کنند و یا به صورتمحدود با آب یا میوه به پذیرایی از مسافران اقدام می‌کنند. قوانین بین‌المللی اما از توزیع غذای گرم در پروازها حمایت می‌کند.

یکی از مسافران پرواز مسیر اصفهان به تهران شرکت هواپیمایی آتا اما از عدم پذیرایی در این پرواز خبر داده و گفته است: نیم ساعتبعد از پرواز و در شرایطی که با افت فشار و قندخون مواجه شدم از مهماندار سوال کردم چرا پذیرایی در این سفر انجام نشده است وتقاضای ارائه یک لیوان آب داشتم. این شرایط را هفته بعد در پرواز یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی نیز داشتم و متوجه شدمایرلاین‌ها بازگشت کترنیگ به پروازها را به معنای نقض پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

«حسن خوشخو» مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره چرایی حذف کیترینگ ازسوی برخی شرکت‌های هواپیمایی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شرکت‌های هواپیمایی در سفرهای داخلی موظف بهپذیرایی از مسافر در پروازهای بالاتر از یک ساعت هستند.

وی توضیح داد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی در مقاصد خارجی بدون محاسبه ساعت پروازی موظف به پذیرایی کامل هستند.

خوشخو با بیان اینکه اکنون از سوی مسافران نیز دو دیدگاه درباره پذیرایی وجود دارد، افزود: عده‌ای معتقد هستند به دلیل قرار گرفتن درشرایط کرونایی، بهتر است مسافران به بهانه پذیرایی مجبور به درآوردن ماسک خود نشوند، در مقابل این دیدگاه وجود دارد که به دلیلحذف فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین پروتکل بهداشتی پروازها و محاسبه مبلغ پذیرایی روی بلیت هواپیما، کترنیگ نباید حذفشود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چرا برخی ایرلان‌ها باوجود محاسبه هزینه پذیرایی، اقدام به حذف کیترینگ در سفرها داشتند، ادامه داد: افزایش رضایتمندی مسافر از طریق کترنیگ سیاستبیشتر ایرلاینها است و شرکت‌های هواپیمایی نیز  به دنیال روی رضایتمدی مسافر اتفاقا ترجیح میدهند که خدمات کترینگ را در سفرهاانجام دهند. با این حال تصمیم نهایی درحال حاضر از سوی خود شرکت های هواپیمایی گرفته می‌شود و ما تلاش داریم با تشدیدنظارت‌ها تمام سفرهای نوروزی با انجام کترینگ انجام شود.

او گفت: عده ای از کارشناسان معتقد هستند ارائه پک بهداشتی در داخل پروازها به معنای این است که مسافر در طول زمان سفر بهدلیل رعایت ویروس کرونا ماسک خود را به صورت بزند. اما به طور کلی قوانین و مقررات بین المللی و هم چنین ستاد کرونا بر پذیرایی درسفرها تاکید دارد.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=16384

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰